قاسمی: آمریکا مذاکره با ایران را در سایه تهدید فراموش کند

قاسمی: آمریکا مذاکره با ایران را در سایه تهدید فراموش کند
چهارشنبه 3 مرداد 1397 - 14:07

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: دولت آمریکا تصور مذاکره یک سویه و از سر زیاده جویی و در سایه تهدید با ایران سرفراز را برای همیشه فراموش کند.

العالم - ایران / سیاسی

بهرام قاسمی واکنش به تازه ترین سخنان مقامات مختلف آمریکا که همزمان با تهدید، درخواست مذاکره با ایران را مطرح می کنند، اظهار داشت: ملت شجاع، متمدن و تاریخ ساز ایران همواره و در طول تاریخ پر افتخار خود با بهره مندی از فرهنگ غنی، هوش و خرد، به هنگام و در جای خود، تهدید را با تهدید و تکریم را با تکریم پاسخ داده است.

وی افزود: ملت ایران هیچگاه در برابر زیاده خواهی، سلطه جویی و فشار، لحظه ای در دفاع و حفاظت از حقوق مردم، تمامیت ارضی و استقلال ایران تعلل نکرده و نخواهد کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه بار دیگر به مقامات دولت ترامپ توصیه کرد: تصور مذاکره یک سویه و از سر زیاده جویی و در سایه تهدید با ایران سرفراز را برای همیشه به فراموشی سپرده و در پی تکرار تجارب شکست خورده و دیرین خود نباشند. 

قاسمی یادآور شد: ایالات متحده باید بیش از بیش بداند که جهان کنونی و عصر حاضر، دوران سلطه جویی و تحکم و یک سویه نگری نیست. نگاهی به افکار عمومی جهان و تصویر منفی آنان از عملکرد دولت آمریکا، نشانی از تغییر و تحول عمیق و کلان در عرصه بین المللی است. 

وی خاطرنشان کرد: آمریکا باید حد و اندازه خود را نگه دارد و جایگاه خود را در این عصر و زمان بازشناسد و جد و جهد بیشتری برای فهم جایگاه، شان و نقش ایران بزرگ کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: امروز هم چون دیروز و بیش از آن اعتمادی به گفتار و کردار دولتمردان آمریکا برای گفتگو آنهم از نوع آمریکایی آن وجود ندارد.

نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل دوشنبه گذشته در مصاحبه با شبکه سی بی ان آمریکا پس از آنکه ایران را متهم کرد که امضاکنندگان توافق هسته ای را از اقدام های آتی خود ترسانده است، برای گفت و گو بر سر توافق هسته ای جدید با ایران ابراز آمادگی کرد.

وی با تایید توییت ترامپ که خطاب به حسن روحانی نسبت به عواقب تهدید آمریکا هشدار داده بود، گفت: رییس جمهور آنان را آگاه ساخته که آمریکا را تهدید نکنند چرا که ما تمام تهدیدها را جدی می گیریم و به نفع شما است که مجبور نشویم بر این مبنا اقدامی انجام دهیم. اگر می خواهید که پای میز (مذاکره) آمده و روی توافق جدیدی کار کنیم ما هم آماده گفت و گو خواهیم بود ولی با تهدید شما چنین کاری را انجام نمی دهیم.

پربیننده ترین خبرها