لاریجانی: نمی‌توان سرنوشت ایران را به وعده و وعید گره زد/ تغییرات در دولت باید زودتر آغاز می‌شد

لاریجانی: نمی‌توان سرنوشت ایران را به وعده و وعید گره زد/ تغییرات در دولت باید زودتر آغاز می‌شد
چهارشنبه 3 مرداد 1397 - 20:29

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما از تغییراتی که در دولت آغازشده استقبال می‌کنیم ولی به شرطی که افرادی حرفه‌ای و با فکر و برنامه سرکار آیند.

العالم - ایران / سیاسی

علی لاریجانی عصر امروز در آیین بهره‌برداری از بلوار آیت‌الله بروجردی، ضمن تبریک ایام دهه کرامت اظهار داشت: زمانی که شهردار فعلی مسئولیت شهرداری را پذیرفته‌اند این مجموعه با مشکلات زیادی روبرو بود که سقائیان نژاد شهردار قم با برنامه‌ریزی و صبر اقدامات مهمی در شهر قم انجام داده‌اند.

وی با بیان اینکه آبادانی شهر به امیدواری و همدلی مردم کمک می‌کند، افزود: کشور در شرایط متفاوتی نسبت به گذشته قرار دارد، به‌طوری‌که دشمنان در گذشته به دنبال کندی توسعه در کشور بودند ولی امروز آنان قصد دارند با ایجاد فشار اقتصادی مانع پیشرفت کشور شوند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه جلوگیری از فروش نفت و ایجاد اختلال در ارتباطات بانکی از محورهای اساسی دشمنان در ضربه زدن به کشور است، ابراز کرد: آنان می‌خواهند حتی اگر ایران موفق به فروش نفت هم که شود در انتقال درآمدهای نفتی با مشکل روبه‌رو شود تا وضع اقتصادی ایران از حالت طبیعی خارج شود.

وی با اشاره به تمرکز دشمنان در ایجاد یاس و ناامیدی در کشور تصریح کرد: آنان در منطقه هم به دنبال فشار روانی هستند ولی باید توجه کرد که نظام اسلامی همه راه‌ها را برای جلوگیری از اقدامات آنان انجام خواهد داد تا فشاری به مردم وارد نشود.

لاریجانی با تأکید بر عدم مذاکره ایران با آمریکا در مسائل مختلف عنوان کرد: در مسئله هسته‌ای باتدبیری که اتخاذ شد ایران مذاکراتی طولانی با 1+5 انجام داد و ما به تعهدات خود عمل کردیم و زمانی که آمریکا این پیمان را نقض کرد سران کشورهای مختلف اروپایی در تماس با ایران اظهار داشتند که ایران حق مقابله به مثل را دارد ولی ما خواهان همکاری با ایران هستیم.

وی با بیان اینکه ایران به علت‌های مختلف درخواست اروپایی‌ها برای ادامه برجام را رد نکرد و مذاکرات همچنان ادامه داد، یادآور شد: اینکه ما چقدر می‌توانیم به نتایج مذاکره با اروپا حساب باز کنیم مشخص نیست ولی نمی‌توان سرنوشت کشور را به وعده‌ها گره زد.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ایران تمامی راه‌های ممکن را پیموده و دشمنان در این مسیر مدام در حال کارشکنی هستند ولی می‌توان با استفاده از ظرفیت‌ها و استعدادهای داخلی فشار دشمنان را تبدیل به توسعه کنیم.

وی یکی از راه‌های حل مشکلات کشور را باز شدن راه سرمایه‌گذاری دانست و افزود: ایرانیان معمولاً در شرایط اضطراری کارهای بزرگی انجام داده‌اند و هرچه دشمنان غرش کنند کسی به آنا اعتنا نمی‌کند، نمونه این رفتار ایران را می‌توان با سایر کشور مانند عربستان که با یک تلفن 250 میلیارد تومان برای بازسازی زیرساختی آمریکا هزینه می‌کند یا 110 میلیارد تومان تسلیحات نظامی خریداری می‌کنند مقایسه کرد.

لاریجانی با بیان اینکه دشمنان در برابر ایران نمی‌توانند به‌اصطلاح گنده‌تر از دهانشان سخن بگویند، چراکه ایران توانسته بنیه دفاعی خود را تقویت کند، اضافه کرد: تمامی مدیران نظام باید با هم‌افزایی کارها را به‌پیش ببرند و از ظرفیت داخلی در طول این مسیر بهره گرفته و راه‌های سرمایه‌گذاری مردم را تسهیل کنند.

وی با اشاره به جلسات اقتصادی سران سه قوه اظهار داشت: این جلسات با تدبیر مقام معظم رهبری بر روی تسهیل سرمایه‌گذاری در داخل و تشویق به صادرات در حال برگزاری است و استقلال اقتصادی با همدلی و برنامه‌ریزی به وجود می‌آید.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ایجاد تغییرات در بخش‌های اجرایی کشور تصریح کرد: برخی از مدیران باید تغییر کنند تا نیروهای توانمند و با انگیزه کارها را انجام دهند و ما از تغییراتی که در دولت آغازشده استقبال می‌کنیم ولی به شرطی که افرادی حرفه‌ای و با فکر و برنامه سرکار آیند.

وی با تأکید بر اینکه باید کسانی مسئولیت گرفته که بتوانند خواسته‌های مقام معظم رهبری و مسئولان نظام را به‌خوبی انجام دهند، گفت: وزارتخانه‌ها و دستگاه‌هایی که خرید خارجی داشته باید به شرکت‌های دانش‌بنیان مراجعه کنند.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها