روسیه:

فراری دادن کلاه سفیدها بخاطر ترس از برملاشدن توطئه های آنان است

فراری دادن کلاه سفیدها بخاطر ترس از برملاشدن توطئه های آنان است
چهارشنبه 3 مرداد 1397 - 20:58

دفتر نمایندگی روسیه در اتحادیه اروپا بار دیگر با اشاره به فرار اعضای سازمان کلاه سفیدها از سوریه ، این امر را نشانه ترس آنها و حامیانشان از برملا شدن دروغ ها و توطئه های آنها علیه دولت قانونی سوریه عنوان کرد.

العالم ـ اروپا

در بیانیه دفتر نمایندگی روسیه در اتحادیه اروپا آمده است: فرار کلاه سفیدها از سوریه به رغم عفو اعلام شده از سوی دمشق، حاکی از ترس اعضای این گروه به اصطلاح نجات گر و حامیان غربی آنها از افشا شدن دروغ ها و جنایاتشان است.
در ادامه بیانیه آمده است: فرار اعضای این گروه از سوریه که در بیانیه تشکیلات سیاست خارجی اتحادیه اروپا از آن به عنوان نجات یاد شده است، در واقع افشاگری این گروه علیه خود بود.
در ادامه بیانیه گفته شده است: عملیات گسترده ای که برای کمک به فرار این فعالان از سوریه اجرا شد این واقعیت را اثبات می کند حامیان غربی کلاه سفیدها تلاش کردند تا از برملا شدن اقدامات ساختگی و تحریک آمیز این گروه جلوگیری کنند. 
دفتر نمایندگی روسیه در اتحادیه اروپا در ادامه بیانیه خود آورد: پذیرش پناهندگی اعضای این گروه از سوی کشورهای غربی طبیعی است چرا که این سازمان از صندوق هایی تامین مالی شد که با دولت های غربی و محافل تجاری این کشورها تامین مالی می شد.» 
به گزارش ایرنا، وزارت امور خارجه روسیه نیز روز اول مرداد ماه در بیانیه ای اعلام کرد که سازمان کلاه سفیدها در سوریه سفارش های غرب را اجرا می کردند و مجری صحنه سازی ها علیه دولت قانونی سوریه بودند. 
وزارت خارجه روسیه در ادامه بیانیه به وضعیت پیش آمده در مورد اعضای سازمان کلاه سفیدها اشاره و خاطرنشان کرد که بخش بزرگی از اعضای این گروه به اصطلاح مدافعان حقوق بشر با تلاش کشورهای غربی از طریق اسراییل به اردن منتقل شدند. 
براساس این بیانیه، کاملا واضح است که کلاه سفیدها در اقدامات تحریک آمیز در مناقشه سوریه شرکت داشتند و در مناطق تحت کنترل افراط گرایان صحنه سازی جعلی می کردند و بهانه لازم را برای متهم کردن دولت سوریه به دست غربی ها می دادند. 
سازمان موسوم به کلاه سفیدها در مارس 2013 به دست 'جمیز لو میجرر' کارمند سابق اداره اطلاعات نظامی و کارشناس امنیتی انگلیس با کمک واشنگتن در ترکیه تاسیس شد. از همان ابتدا حوزه کار این گروه مناطق تحت تسلط گروه های تروریستی تعیین شد. 
بسیاری از اسناد یافت شده توسط ارتش سوریه در مناطق آزاد شده از چنگ تروریسم در این کشور نشان می دهند که کلاه سفیدها عضو گروه های تروریستی هستند و از تروریست ها حمایت می کنند، بویژه آنکه فرآیند بکارگیری تسلیحات شیمیایی علیه غیرنظامیان توسط تحریر الشام (جبهه النصره سابق) را فراهم کردند. 
اقدامات کلاه سفیدها که همواره در راستای جنایات گروه های تروریستی در سوریه بوده است، نشان می دهد که عناصر این گروه سربازان انگلیس و بازوان آمریکا در سوریه هستند. 

پربیننده ترین خبرها