پیشروی «نیروهای دموکراتیک» سوریه در برابر داعش در نزدیکی مرز با عراق

پیشروی «نیروهای دموکراتیک» سوریه در برابر داعش در نزدیکی مرز با عراق
پنج‌شنبه 4 مرداد 1397 - 10:05

منابع خبری معارض اعلام کردند که گروه «نیروهای دموکراتیک سوریه» حدود 35 کیلومتر به سمت جنوب فرات پیشروی کرده‌ است.

العالم- سوریه  

منابع خبری معارض در سوریه اعلام کردند که گروه موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» در مرز شرقی سوریه با عراق در مقابل داعش پیشروی کرده است.

پایگاه خبری «عنب‌بلدی» گزارش داد، نیروهای دموکراتیک که بیشتر عناصر آن کُرد هستند در برابر داعش از سه محور پیشروی کردند.

نیروهای دموکراتیک ادعا کردند که در موازات مرزهای سوری و عراق به سمت جنوب و مناطق مجاور رود «الخابور» موفق به پیشروی شده‌اند.

این گروه مدعی شد که این پیشروی حدود 35 کیلومتر به سمت جنوب فرات بوده است و بدین ترتیب فاصله‌ عناصر این گروه از شهرک «الدشیشه» تا آخرین نقاط تحت تسلط خود به 100 کیلومتر رسید.

عناصر داعش منطقه کوچکی را در مرزهای مشترک عراق در اشغال خود دارند و در ریف شرقی دیرالزور طی ماههای گذشته به مواضع نیروهای دموکراتیک حمله کردند.

داعش هیچ واکنشی به ادعای نیروهای دموکراتیک نشان نداده و بیشتر اخباری که طی روزهای گذشته منتشر کرده، مربوط به درگیری  در منطقه «حوض الیرموک» واقع در غرب درعا با ارتش سوریه است.

عملیات نیروهای دموکراتیک در راستای عملیات موسوم به «طوفان الجزیره» است که هدف آنان تسلط کامل بر منطقه موسوم به «الجزیره» در شرق سوریه است.

«هوکر» از سرکرده‌های نیروهای دموکراتیک عنوان کرد که عملیات طوفان الجزیره ادامه دارد و در مرحله پایانی خود قرار دارد.

وی ادعا کرد که نیروهای کُرد بر روستای «الطریخم» تسلط پیدا کردند. این روستا، یکی از روستاهایی است که در دل صحرای سوریه و در مرزهای عراق واقع شده است.

نیروهای دموکراتیک چندی پیش با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند که بر سایر مناطق تحت اشغال داعش در شرق رود فرات مسلط خواهند شد.

این عملیات با حمایت ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش در حال انجام است و نیروهای دموکراتیک مدعی هستند که از رهگذر این عملیات در تلاشند که امنیت مرزهای سوریه و عراق را تأمین کنند و به حضور داعش در شرق سوریه پایان دهند.

فارس 

پربیننده ترین خبرها