تحلیل روز/

بازمانده های داعش؛ برخوردار از حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی

بازمانده های داعش؛ برخوردار از حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی
پنج‌شنبه 4 مرداد 1397 - 11:20

نقشۀ حمله به شهر سویداء و برخی از مناطق حومه اجرایی شد؛ این جمله ای است که مردم شهر سویداء می گویند مردمی که فریاد ایستادگی شان بلندتر از صدای گلوله و بمب تکفیری ها و تروریست های انتحاری است.

العالم - سوریه 

تروریست های انتحاری براساس نقشه ای که به خوبی طراحی کرده بودند، به مرکز و حومۀ شهر سویداء حمله کردند و حملات خونینی را در روستای المتونه در شمال این شهر و مناطق دوما، تیما، الشبکی، شریحی، رامی، الغیضه و السویمره در شمال شرق، شرق و شمال غربی استان سویداء اجراء کردند که در این حملات صدها نفر شهید و زخمی برجای گذاشت.

این در حالیست که ارتش سوریه در مناطق جنوب غربی استان درعا پیشروی می کند و حلقۀ محاصرۀ داعش را تنگ تر کرده است. رژیم صهیونیستی نیز چندی پیش یک فروند جنگنده سوخوی ارتش سوریه را که مخفیگاه های تروریست ها را در منطقه وادی الیرموک بمباران می کرد، سرنگون کرد. حملات سویداء یادآور حملاتی تروریستی است که در صحرای سوریه آغاز و به مناطق جنوب شرقی استان ریف دمشق که مساحت این مناطق 9500 کیلومتر مربع است، کشیده شد و سرانجام به مناطق شرقی و شمال شرقی استان سویداء که مساحت این مناطق 3500 کیلومتر مربع است، رسید. این حملات پس از آن اجراء شد که نیروهای آمریکایی تعداد زیادی از تروریست های داعش را از جنوب استان حسکه و مناطق حومۀ استان دیرالزور به پایگاه نظامی "التنف" منتقل کردند.

آمریکا از نیمه سال 2018 به توسعۀ پایگاه التنف می پردازد تا تعداد بیشتری از عوامل خود را در این پایگاه توسط افسران آمریکایی آموزش دهد.

اطلاعات موجود نشان می دهد که تروریست ها از پایگاه التنف راهی استان سویداء و مرکز این استان - شهر سویداء – شدند و قبلاً نیز از همین پایگاه به پایگاه های ارتش سوریه در شرق استان حمص و مناطق حومۀ شهرهای دیرالزور و البوکمال حمله کرده بودند. این حملات نشان می دهد که ارتش و متحدانش راه را به روی داعش و متحدان آمریکایی و انگلیسی اش در مناطق مرزی سوریه با عراق و اردن بسته اند و ارتباط زمینی بین رژیم صهیونیستی و پایگاه التنف را قطع کرده اند. داعش و متحدانش در پایگاه التنف به علت پیشروی های ارتش سوریه نتوانسته اند مناطق اطراف این پایگاه را به منطقۀ امنی برای خود تبدیل کنند و تروریست های داعشی به خطِ مقدّمِ دفاع از این پایگاه تبدیل شده اند. این در حالیست که همۀ گذرگاه ها، مناطق پست و مرتفع و بخش های وسیعی از بیابان اطراف پایگاه التنف در تیررس یگاه های پیاده ارتش سوریه قرار دارد که این امر به معنای محاصره شدن داعش و نیروهای آمریکایی در مناطقی کوچک که هیچ کارآیی نظامی ندارد، می باشد. گذشته از این؛ گروه های تروریستی و نیروهای آمریکایی نتوانسته اند در صحرای سوریه هیچ موفقیت و پیروزی به دست بیاورند و همۀ تلاش های آمریکا برای نگه داشتن تروریست ها در منطقه بیابانی استان سویداء ناکام مانده است زیرا نمی توانند در برابر پیشروی ارتش ایستادگی کنند.

رژیم صهیونیستی و آمریکا نمی توانند کاری از پیش ببرند و ارتش سوریه با بازپس گرفتن مناطق جنوبی این کشور نشان داد که صهیونیست ها و آمریکایی ها شکست خوردۀ میدان هستند. داعش برای جبران شکست ها و ناکامی های رژیم صهیونیستی و آمریکا در سوریه حملات خونین سویداء را اجراء کرد. سرنگون کردن هواپیمای ارتش سوریه که مخفیگاه های تروریست های داعشی را در منطقه صیدا در جنوب وادی الیرموک بمباران می کرد، نیز بیانگر همدستی داعش با رژیم صهیونیستی و آمریکا است. رژیم صهیونیستی برای توجیه سرنگون کردن هواپیمای ارتش سوریه به دروغ ادعا می کند که این هواپیما حریم هوایی بلندی های اشغالی جولان را نقض کرده بود ولی واقعیت اینست که هواپیما در غرب استان درعا و در 16 کیلومتری از بلندی های جولان سرنگون شد و از "خط منع درگیری سال 1974" فراتر نرفته بود. سرنگون کردن هواپیمای ارتش سوریه بخشی از سناریوی پشتیبانی نظامی آمریکا از داعش در منطقه وادی الیرموک است. حملات داعش هدف دیگری دارد که این هدف همان سرگرم کردن ارتش سوریه و جلوگیری از پیشروی اش در جنوب غرب استان درعا است. ارتش سوریه در مناطق جنوب غربی درعا که مساحت این مناطق حدود 250 کیلومتر مربع است، عملیاتی را برای سرکوب و ریشه کردن کردن داعش اجراء می کند.    

هر چند اربابان آمریکایی گروه های تروریستی نقشه های عریض و طویلی کشیده اند ولی ارتش و مردم استان سویداء که دوشادوش ارتش می جنگند، این نقشه ها را به کابوس تکفیری ها تبدیل کرده اند و همه مناطقی را که داعشی ها به آن نفوذ کردند، بازپس گرفته اند و در درگیری با تروریست های داعشی بیش از 100 نفر از آنها را خصوصاً تک تیراندازان و انتحاری ها به هلاکت رساندند.

حسین مرتضی

پربیننده ترین خبرها