افق های تازه در قیام مردم اردن

 افق های تازه در قیام مردم اردن
شنبه 18 شهريور 1391 - 15:25

امان، العالم ـ فعال رسانه اي و سياسي اردني تاكيد كرد: مردم اردن به خوبي درك كردند كه سوريه در مقابل توطئه ها مقاوم است و به اين دليل حكومت مي خواهد مردم را به دليل همبستگي شان با سوريه، مجازات كند. اما سركوب و بازداشت، مردم اردن را از مبارزه براي دموكراسي باز نمي دارد.

ضرغام هلسه روز شنبه در گفتگو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: مردم اردن از يك سال و 8 ماه پیش فعالیت مسالمت آميزی را براي رسيدن به خواسته های خود و انجام اصلاحات آغاز كردند. اين تحركات به ويژه در روزهاي جمعه ادامه داشته است.

 وي افزود: طي دو هفته اخير اردن تحولی حقیقی را در روند تظاهرات و اقدامات سياسي براي مقابله با اعتراضات شاهد بوده است.

 هلسه اظهار داشت: اين مساله ملت اردن را بر آن داشت تا در روز جمعۀ گذشته در همه نقاط كشور، تجمعات و اعتراضاتي را برگزار كنند و شعارهايي مطرح كنند كه پیش از این طرح نشده بود. شعارهاي دیروز، شخص پادشاه و همه سياستهاي كلي كشور را هدف قرار داد.

 وي همچنین نخبگان سياسي حاكم را به تلاش براي تسلط بر مردم و ترساندن آنها براي دست برداشتن از فعاليتهاي خود متهم كرد و گفت: مقابله با اعتراضات با گلوله ممکن نيست زيرا ملت اردن به اين باور رسيده كه به يك زندگي دموكراتيك واقعي نياز دارد و به اين دليل به تحركاتش ادامه مي دهد. بازداشت ها، عزم و اراده جوانان را در ادامۀ مبارزه تا انجام اصلاحات سياسي واقعي و ريشه اي، سست نخواهد کرد.



پربیننده ترین خبرها