آمریکا محدودیت‌های مربوط به کمک نظامی به مصر را لغو کرد

آمریکا محدودیت‌های مربوط به کمک نظامی به مصر را لغو کرد
پنج‌شنبه 4 مرداد 1397 - 11:47

دولت ترامپ تصمیم گرفته است تا محدودیت‌های اعمال شده علیه اعطای کمک ۱۹۵ میلیون دلار نظامی به مصر را لغو کند.

العالم-آمریکا

به گزارش رویترز، یک مقام وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه تاکید کرد که دولت ترامپ تصمیم گرفته است تا کمک نظامی 195 میلیون دلاری به مصر را که پیش از این به خاطر نگرانی های مربوط به وضعیت حقوق بشر به حالت تعلیق درآمده بود، در اختیار قاهره قرار دهد.

بر اساس این گزارش، تصمیم جدید دولت ترامپ به مصر اجازه خواهد داد تا از منابع مالی اختصاص یافته واشنگتن با هدف تقویت شراکت با قاهره استفاده کند.

دولت ترامپ سال گذشته با استناد به ناکامی دولت مصر در بهبود وضعیت حقوق بشر و معیارهای دموکراتیک، اعطای کمک مالی نظامی به این کشور را به حالت تعلیق درآورده بود.

این مقام وزارت خارجه آمریکا که نامش فاش نشده البته به این مساله اشاره نکرده است که دولت مصر چه اقداماتی را برای برطرف کردن نگرانی های آمریکا درباره وضعیت حقوق بشر انجام داده است.

این مقام آمریکایی گفت: حفظ همکاری امنیتی با مصر که شامل مقابله با گروه های تروریستی است، نقش مهمی در آزادسازی منابع مالی 195 میلیون دلاری داشته است.

وی افزود: ما نگرانی های جدی درباره وضعیت حقوق بشر و اداره امور دولتی در مصر داریم. ما از ابزارهای زیادی استفاده خواهیم کرد تا این گونه نگرانی های خود را اعلام کنیم. در عین حال، تقویت همکاری امنیتی با مصر برای امنیت ملی آمریکا مهم است.

وزارت خارجه آمریکا در گزارش حقوق بشر که در ماه آوریل منتشر شد به موارد گسترده ای از مسائل حقوق بشری در مصر از جمله شکنجه، محدودیت آزادی بیان، کنترل دولت بر نهادهای غیر دولتی و استفاده از دادگاه های نظامی برای محاکمه غیرنظامیان اشاره کرده است.

پربیننده ترین خبرها