حزب‌الله: آمریکا مسئول جنایت داعش در سویداء سوریه است

حزب‌الله: آمریکا مسئول جنایت داعش در سویداء سوریه است
پنج‌شنبه 4 مرداد 1397 - 10:20

حزب‌الله لبنان ضمن محکوم کردن حمله روز چهارشنبه داعش به استان سویداء سوریه، «اشغالگران آمریکایی» را مسئول آن دانست.

العالم- لبنان 

 حزب‌الله لبنان، امروز پنجشنبه در بیانیه‌ای حمله داعش به چند نقطه در استان سویداء در جنوب سوریه را محکوم کرد و «اشغالگران آمریکایی»‌ را مسئول آن دانست. 

به گزارش شبکه خبری المنار لبنان، حزب‌الله در بیانیه خود، حمله دیروز داعش را «کشتار وحشیانه در شهر سویداء» نامید و اعلام کرد که «مسئولیت آن بر عهده اشغالگران آمریکایی» است. 

صبح دیروز چهارشنبه، عناصر گروه تروریستی داعش با دو حمله انتحاری به شهر سویداء و چند حمله انتحاری دیگر به چند روستا در ریف سویداء (خارج از مرکز استان) حمله کردند و در مجموع بیش از 215 نفر سوری را کشتند و حدود 180 را نیز مجروح کردند.

حزب‌الله لبنان در بیانیه خود اعلام کرد که «ورود این عناصر با همه سلاح‌ها و تجهیزات و خودروهایشان از منطقه التنف سوریه انجام شده؛ جایی که نیروهای اشغالگر آمریکایی آنجا هستند و این عناصر مقابل دیدگان آنها بوده‌اند و این نشانه خطرناکی از شراکت نیروهای آمریکایی در این جنایت تروریستی علیه سوریه است». 

حزب‌الله اعلام کرد که ضمن محکوم کردن «این جنایت زشت» و حامیان و تفکر تکفیری آنان، به مردم سویداء و عموم «مردم صبور» و «سران شجاع» سوریه تسلیت می‌گوید و اعلام می‌کند که در کنار آنان ایستاده و بر وحدت ملی سوری‌ها تأکید می‌کند. 

حزب‌الله لبنان همچنین اعلام کرد که این عملیات داعش در استان سویداء در پی «پیروزی‌های درخشان» ارتش سوریه و متحدانش در دوره اخیر در جنوب سوریه است که این منطقه را به آغوش کشور، امنیت و قانون بازگرداند.

حزب الله در پایان یادآوری کرد که چنین اتفاقاتی نشان می‌دهد که «قدرت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی همچنان از این گروه‌های جنایتکار برای محقق کردن اهداف شرورانه و خصمانه خود استفاده می‌کنند».

رسانه‌های سوری چهارشنبه‌شب از افزایش شمار کشته‌های حملات تروریستی داعش به استان «سویداء» خبر دادند. این رسانه‌ها به نقل از اورژانس استان «سویداء» گزارش دادند که شمار قربانیان این حملات به ۲۱۵ کشته و ۱۸۰ زخمی افزایش یافته است اما مرکز موسوم به دیدبان حقوق بشر سوریه که وابسته به مخالفان دولت سوریه است، آمار کشته‌های حملات داعش در استان مذکور را ۲۲۰ نفر اعلام کرد.

پربیننده ترین خبرها