سازمان ملی استاندارد ایران: فریب تبلیغات را نخورید

سازمان ملی استاندارد ایران: فریب تبلیغات را نخورید
پنج‌شنبه 4 مرداد 1397 - 11:25

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران به استناد تبصره ذیل ماده ۲۰ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد تاکید کرد: برگزاری هر گونه همایش و هم اندیشی(سمینار) و عناوینی مشابه با موضوع استاندارد و کیفیت منوط به کسب مجوز از سازمان ملی استاندارد ایران است.

العالم- ایران/ اقتصادی 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از استاندارد، مسلم بیات افزود: از آنجاکه تاکنون در این زمینه هیچ شرکت و یا نهادی از این سازمان اجازه ای برای برگزاری جایزه مسئولیت اجتماعی در سطح ملی دریافت نکرده است لذا برگزاری این گونه جوایز و همایش ها فاقد وجاهت قانونی و اعتبار است.

معاون ارزیابی کیفیت اضافه کرد: هدف اصلی استاندارد ایزو ۲۶۰۰۰ (مسئولیت اجتماعی) کمک به سازمانها در راستای مشارکت فعال آنها در مفاهیم توسعه پایدار، فراتر از آن چیزی که در قوانین و مقررات ذکر شده، می باشد و همانطوریکه در دامنه کاربرد این استاندارد نیز بیان شده است این استاندارد، استاندارد سیستم مدیریت نیست و الزامات را در برنمی گیرد.

وی تصریح کرد: به هیچ وجه استاندارد ایزو برای صدور گواهینامه و یا استفاده قانونی در قراردادها مناسب نیست؛ لذا صدور گواهینامه و یا جایزه به هیچ عنوان بیانگر انطباق با استاندارد مسئولیت اجتماعی (ISO ۲۶۰۰۰) تلقی نمی شود.

بیات افزود: نمی توان برگزاری این دوره ها را برای ممیزی و بر اساس ممیزی به شرکت یا شرکت هایی به منظور اعطای گواهینامه اهدا کرد.

معاون ارزیابی کیفیت این اقدام را خلاف اصول اخلاقی استاندارد مسئولیت اجتماعی دانست و ضمن هشدار به این گونه سازمانها، از مدیران شرکتها و سازمانها درخواست کرد: فریب تبلیغات را نخورند.

پربیننده ترین خبرها