آیت الله جنتی: لزوم تشکیل خارج از نوبت دادگاه مفسدان اقتصادی

آیت الله جنتی: لزوم تشکیل خارج از نوبت دادگاه مفسدان اقتصادی
پنج‌شنبه 4 مرداد 1397 - 12:36

رئیس مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: قوه قضاییه باید جلسات دادگاه محاکمه مفسدان اقتصادی را خارج از نوبت تشکیل دهد و نتایج آن را اعلام کند تا مردم بدانند، نظام اسلامی در این عرصه بی‌تفاوت نیست.

العالم- ایران/ سیاسی 

آیت الله احمد جنتی در نشست مشترک هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با روسای کمیسیون های تخصصی این مجلس در سخنانی گفت: شفافیت و درونزایی اقتصادی می تواند کلیدهای حل مسائل اقتصادی باشد.

وی توجه به اقتصاد مقاومتی به عنوان راه نهایی حل و فصل مسائل اقتصادی ، توجه به کشورهای دوست در منطقه و بی اعتنایی به کشورهای بدعهد و توجه به منابع و سرمایه های داخلی را از دیگر راهکارهای حل و فصل مسائل اقتصادی برشمرد.
آیت الله جنتی همچنین با تاکید بر توجه مسئولان به حل و فصل مشکلات مردم از مسئولان بویژه مقامات قوه قضاییه بابت برخورد با مفسدان و از مردم بابت تحمل مشکلات اقتصادی قدردانی کرد.
رئیس مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به بروز مشکلات هرروزه در عرصه اقتصاد به ویژه در بازار ارز و طلا افزود: مانند این مشکلات در حوزه های دیگر مانند ثبت سفارش های فراوان برای واردات کالاهایی مثل خودروهای میلیاردی که نیازی به واردات آن نیست بسیار روی می دهد.
وی گفت: مردم هر روز با گرانی کالاها در حوزه های مختلف مانند حوزه مسکن و خودرو مواجهند که معیشت آنان را با دشواری مواجه کرده است
آیت الله جنتی تاکید کرد: برای تنظیم و مهار کردن اوضاع اقتصادی به حرکتی انقلابی نیاز داریم و قوه قضاییه باید با استفاده از بازرسانش در این زمینه با قدرت عمل کند.
وی افزود: دستگاه های دیگر نیز باید به قوه قضاییه کمک کنند تا مفسدان اقتصادی را شناسایی و با آنان برخورد کند.
آیت الله جنتی بار دیگر با تاکید بر لزوم تشکیل خارج از نوبت جلسات دادگاه برای برخورد با مفسدان اقتصادی اظهار داشت: اگر اینگونه اقدام شود مردم تسکین می یابند در غیراین صورت مشکل ایجاد می شود.
رئیس مجلس خبرگان رهبری ابراز امیدواری کرد آیت الله آملی لاریجانی به این موضوع توجه کند و برخورد قاطعی را که از او انتظار می رود اعمال کند.
وی در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به مسائل فرهنگی در جامعه افزود: اگر فرهنگ اسلامی و انقلابی به ویژه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه حاکم باشد همه مسائل حل و فصل می شود در غیراین صورت کارایی لازم و مطلوب را نخواهیم داشت.
آیت الله جنتی با اشاره به برنامه دشمنان برای شکست نظام اسلامی از طریق سست کردن عقاید دینی و تضعیف فرهنگ اسلامی بر لزوم پیشتازی علما و روحانیون در مقابله با این تهاجم دشمنان مانند ابتدای انقلاب تاکید کرد.
وی گفت: بدون علما و روحانیون واجد شرایط نمی توانیم فرهنگ اسلامی را حفظ و آن را در جامعه حاکم کنیم پس ما در این زمینه مسئولیت سنگینی داریم و باید در این قضیه کمربسته وارد شویم.
آیت الله جنتی افزود: همه علما از مراجع عظام تقلید گرفته تا ائمه جمعه و اعضای مجلس خبرگان رهبری در این زمینه مسئولیت دارند و رهبر معظم انقلاب نیز پیشاپیش در این زمینه از همه انقلابی تر، مقیدتر و فعالتر هستند که خداوند بر عمر و عزت ایشان بیفزاید.
وی اضافه کرد: مقابله با هجمه فرهنگی را باید جدی بگیریم و بدانیم دشمنان کجا را هدف گرفته اند تا برای مقابله با آن و حفظ ریشه ها، نیروهایمان را بسیج کنیم.
آیت الله جنتی تاکید کرد: باید بدانیم دشمنان در حوزه اخلاقی و فرهنگی می خواهند چه مفاسدی را ترویج کنند و با نظارت جدی با تمام توان با مفسده زایی آنان برخورد کنیم.
وی در بخش دیگری از اظهاراتش مسئولیت مجلس خبرگان رهبری را بسیار سنگین دانست و افزود: رهبر معظم انقلاب بار سنگینی را بر دوش نمایندگان این مجلس گذاشته اند؛ شاید ایشان برای واگذاری این مسئولیت همه نهادها را مدنظر داشته باشند اما مجلس خبرگان را از همه اولی دیدند پس باید به خوبی از عهده حل و فصل مسائل برآییم.
رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مسئولیت سنگین کارگروه ها در این مجلس گفت: بسیاری از این مسائل مانند موضوعات پیچیده بانکی و اقتصادی به مطالعات قبلی و کسب آموزش در دوره های تخصصی نیاز دارد و نباید آن را سبک بشماریم.
آیت الله جنتی افزود: کسانی که عضو این کارگروه ها هستند باید با جدیت اقدام و از غیبت های بدون عذر شرعی پرهیز کنند زیرا افرادی که عضویت در خبرگان را پذیرفته اند باید به مسائل آن ملتزم باشند و سختی ها را تحمل کنند.
وی همچنین بر لزوم استفاده از افراد متخصص برای بررسی مسائل اقتصادی در کارگروه های مجلس خبرگان رهبری تاکید و اضافه کرد: این افراد متخصص، کارشناس و مجرب در بخش های خصوصی فراوان هستند که باید از تخصص شان استفاده کرد.
 

لزوم مقابله متحد و یکصدا با جنگ اقتصادی دشمن

رئیس مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: امروز در شرایط جنگ اقتصادی هستیم و همه باید با روحیه انقلابی برای دفاع از سرمایه‌های کشور متحد و یکصدا به مقابله برخیزیم.

آیت الله احمد جنتی در نشست مشترک هیئت رئیسه مجلس خبرگان با روسای کمیسیون های داخلی این مجلس تصریح کرد: اکنون مشکل منابع نداریم بلکه با مشکل مدیریتی مواجهیم که برای رفع آن باید مدیران انقلابی، پرتلاش، با انگیزه و جوان به میدان بیایند؛ اگر مشکل مدیریتی حل و فصل نشود و از مدیران انقلابی استفاده نکنیم منابع، قابل استفاده نیست.
وی گفت: درآمدهای نفتی باید صرف توسعه زیرساخت های کشور شود نه هزینه ها در غیر اینصورت به زیان مردم است.
آیت الله جنتی همچنین بر ضرورت توجه به صادرات فرآورده های نفتی و جلوگیری از خام فروشی و نیز توجه به منابع اصلی مانند عرصه های دارویی و بنیه دفاعی برای حل مسائل اقتصادی کشور تاکید کرد.
نشست مشترک هیئت رئیسه خبرگان رهبری با روسای کمیسیون های داخلی این مجلس با دستور کار بررسی مسائل اقتصادی و معیشتی، مسائل فرهنگی و آسیب های اجتماعی و بررسی راهکارهای افزایش رضایتمندی ملت به نظام اسلامی با رویکرد تقویت کارآمدی و امید هم اکنون در حال برگزاری است.
در پایان این نشست مشترک بیانیه ای منتشر می شود.

خبرگزاری صدا و سیما 

پربیننده ترین خبرها