حمله ارتش سوریه به آخرین مخفیگاه های داعش در جنوب این کشور

حمله ارتش سوریه به آخرین مخفیگاه های داعش در جنوب این کشور
پنج‌شنبه 4 مرداد 1397 - 13:32

نیروهای ارتش سوریه در منطقه وادی الیرموک نزدیک بلندی های اشغالی جولان به عملیات نظامی خود ادامه می دهند و به چند منطقه که تروریست های داعش در آن پنهان شده اند، حمله کردند.

العالم - سوریه 

منبعی نظامی در مصاحبه با پایگاه خبری "دمشق الآن" گفت : نیروهای ارتش سوریه همچنان در امتداد مرزهای بلندی های اشغالی جولان پیشروی می کنند و مناطقی را در جنوب غرب استان قنیطره و غرب استان درعا  آزاد کردند که "البصاله، عین قاضی، المقرز، صیدا الجولان، خان صیدا، الحانوت، ابوحارتین، عین ذکر، لوبید، سد المقرز، بکار غربی، معدلی، ابومنداره و رزانیه صیدا" جزء این مناطق هستند. مناطق مذکور پس از درگیری های سنگین با تروریست های وهابی داعش آزاد شد.  

این منبع افزود : نیروی هوایی ارتش سوریه در 48 ساعت گذشته ده‌ها سورتی پرواز برفراز مخفیگاه های تروریست های داعش در منطقه وادی الیرموک اجراء کرد که این عملیات هوایی باعث انهدام بسیاری از مخفیگاه ها و تسلیحات و مهمات تروریست ها، هلاکت تعدادی از سرکردگان آنها و تضعیف روحیه شان شده است.

نیروهای ارتش سوریه همچنین به مخفیگاه های داعش در اطراف منطقه جلین در شمال غرب استان درعا حمله کردند و همچنان به پیشروی خود به سوی این منطقه ادامه می دهند.

طبق اعلام پایگاه "دمشق الآن"؛ ارتش سوریه در درگیری با داعش در منطقه وادی الیرموک چند خودروی زرهی، یک توپ، یک لانچر موشک گراد و تعداد زیادی تیربارهای سنگین و نیمه سنگین به غنیمت گرفت و 2 تانک، یک خودروی "بی ام بی" و 6 خودروی حامل تیربارهای سنگین را منهدم کرد و حداقل 90 تروریست داعشی را به هلاکت رساند.

ارتش سوریه دیروز نیز مناطق بکار، بکار شرقی، ام اللوقس، البصه شرقی و البصالی را در استان های قنیطره و درعا پس از درگیری های سنگین با داعش بازپس گرفت و در این درگیری ها از پشتیبانی توپخانه برخوردار بود.

ارتش سوریه اکثر روستاهای استان قنیطره را از طریق برنامه آشتی ملی و عملیات نظامی بازپس گرفته است و چند منطقۀ باقیمانده نیز در روزهای آینده به علت پیوستن افراد مسلح به این برنامه و زمین گذاشتن سلاح های خود به کنترل ارتش درخواهد آمد. ارتش همچنین اکثر مناطق استان درعا را آزاد کرده است و چند منطقه باقی مانده است که این مناطق تحت تصرف داعش است.  

پربیننده ترین خبرها