بازپس گیری 14 روستا و منطقه در درعا و القنیطره

بازپس گیری 14 روستا و منطقه در درعا و القنیطره
پنج‌شنبه 4 مرداد 1397 - 17:20

یگان های ارتش سوریه درمنطقه جنوبی توانست، پس از نابود کردن آخرین تجمع تروریست های داعش ،14 روستا و منطقه را در ریف درعا و القنیطره باز پس بگیرد.

العالم - سوريه

این در حالی است که داعش توانسته بود در اطراف منطقه جلین در منطقه حوض الیرموک نفوذ خود را گسترش دهد.

یک منبع نظامی در گفت وگو با سانا گفت: "یگان های ارتش عربی سوریه در منطقه جنوبی، به عملیات مبارزاتی خود علیه گروه تروریستی داعش ادامه داده و بر شماری از روستاها و مناطق در شمال غرب درعا و جنوب شرق القنیطره یعنی البصاله ، عین قاضی، المقرز، صیدای الجولان، خان صیدا، الحانوت ،ابوحارتین ،عین ذکر ،لوبید ، سدالمقرز ،بکار غربی ،معدلی،ابو منداره و رزانیه صیدا تسلط کامل یافتند.

این منبع نظامی افزود: عملیات یگان های ارتش به نابودی شمار زیادی از تروریست ها و مصادره سلاح  و مهمات آنان منجر شد ویگان های مهندسی نیزپس از خنثی کردن بمب ها و از بین بردن مین گذاری ها، در حال باز کردن مسیرها هستند.

به گزارش خبرنگارسانا از اطراف منطقه جلین، یگان هایی از ارتش، پس از هدف قرار دادن پناه گاه هاو تجمع تروریست های داعش در منطقه جلین در ریف درعای جنوب غربی عملیات دقیقی از مساکن منطقه جلین و اطراف به سوی روستای المزیرعه به شمال آغاز کردند.

درگیری های خشونت آمیزی نیز میان یگان های ارتش با گروه های تروریستی در گرفت و این گروه ها در صدد جلوگیری از پیشروی این یگان ها به اطراف این منطقه و شمال آن به سوی روستای المزیرعه بودند.

خبرنگار سانا افزود: این درگیری ها به انهدام استحکامات تروریست ها و کشته و زخمی شدن شماری از آنان منجر شد.

یگان هایی ارتش نیز روز گذشته مناطق پناهگاه های تروریست های داعش در اطراف روستای  تسیل و تل الجموع در منطقه حوض الیرموک را منهدم  و خطوط امدادی را قطع کرده  و خسارت هایی به افراد و مهمات آنان زدند.

ارتش سوریه طی چندین روز گذشته ، 42 روستا و مزرعه و منطقه و تپه استراتژیک را در عملیات ادامه داری بر ضد گروه های تروریستی در منطقه جنوبی آزاد کرد این در حالی است که یگان های مهندسی نیز به برقراری امنیت و از بین بردن آثار به جامانده از تروریست ها برای عادی کردن وضعیت ادامه دادند.

پربیننده ترین خبرها