افشای کمک مالی آمریکا به یک گروه وابسته به القاعده 

افشای کمک مالی آمریکا به یک گروه وابسته به القاعده 
پنج‌شنبه 4 مرداد 1397 - 18:06

دولت سابق آمریکا با علم به تروریستی بودن یک گروهک وابسته به «القاعده» در سودان، کمک مالی حدود 200 هزار دلاری در اختیار این گروهک قرار داده است.

العالم-آمریکا

 اندیشکده آمریکایی «میدل ایست فورم» گزارش کرد، دولت «باراک اوباما» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا اعطای بودجه ۲۰۰ هزار دلاری به یکی از شاخه‌های القاعده در سودان را تصویب کرده بود.

بنا بر گزارش «عاروتص شوع»، این کمک هزینه ده سال پس از آن تصویب شد که وزارت خزانه‌داری آمریکا این شاخه القاعده موسوم به «آژانس امداد اسلامی» را در فهرست سازمان‌های تأمین‌کننده مالی تروریست‌ها قرار داده بود.

علاوه بر این، اسنادی که به رؤیت اندیکشده آمریکایی «میدل ایست فورم» رسیده از این امر حکایت دارد که مقامات دولت اوباما با وجود آنکه متوجه شده‌اند که نام این گروه مستقر در خارطوم در فهرست سازمان‌های تروریستی وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار دارد، مبلغ ۱۲۵ هزار دلار را در اختیار این گروه قرار داده‌اند.

گروهک موسوم به «آژانس امداد اسلامی» در سال ۲۰۰۴ میلادی به دلیل ارتباط با «اسامه بن‌لادن» رهبر وقت القاعده و سازمان تروریستی متبوع وی در فهرست گروه‌های تروریستی قرار گرفته‌ بود. این گروهک در فراری دادن بن‌لادن در سال‌های پس از حادثه ۱۱ سپتامبر نقش داشته است.

بر اساس این گزارش، آژانس توسعه بین‌الملل آمریکا که زیرمجموعه وزارت خارجه این کشور است، در ماه جولای سال ۲۰۱۴ میلادی مبلغ ۷۲۳ هزار و ۴۰۵ دلار در اختیار موسسه‌ای که در پوشش خیریه فعالیت می‌کرده قرار داده است که در نهایت ۲۰۰ هزار دلار از مجموع این رقم در اختیار این گروهک تروریستی قرار گرفته است.

یک مقام آژانس توسعه بین‌الملل آمریکا به اندیشکده «میدل ایست فورم» گفته که در آن زمان این خیریه اعلام کرده بود که این گروهک ممکن است در فهرست سازمان‌های تروریستی وزارت خزانه‌داری آمریکا باشد و مقامات آمریکایی از این موضوع مطلع بوده‌اند.

اسناد تازه منتشر شده همچنین تأکید دارد که در تاریخ ۷ می سال ۲۰۱۵ میلادی دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری رأسا مجوز انتقال حدود ۱۲۵ هزار دلار به این گروهک مرتبط با القاعده را صادر کرده است.

فارس

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها