ترکیه حمله تروریستی داعش در جنوب سوریه را محکوم کرد

ترکیه حمله تروریستی داعش در جنوب سوریه را محکوم کرد
پنج‌شنبه 4 مرداد 1397 - 18:38

دولت ترکیه ضمن محکوم کردن شدید انفجارهای گروه تروریستی داعش در جنوب سوریه و شهر سویدا، اعلام کرد که ریشه‌کن کردن تروریسم در این کشور از طریق یک راهکار سیاسی باداوم ممکن است.

العالم-ترکیه

وزارت خارجه ترکیه امروز (پنجشنبه) با صدور بیانیه‌ای حمله تروریستی گروه داعش به شهر «سویدا» در جنوب سوریه را به شدت محکوم کرد.

در بیانیه وزارت خارجه ترکیه آمده است: «به عنوان یک عضو ائتلاف جهانی علیه داعش، عزم ترکیه برای مبارزه با سازمان‌های تروریستی که در سوریه مجال رشد پیدا کرده‌اند، مخصوصا داعش و ی.پ.گ جدی است».

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» این بیانیه ادامه می‌دهد که ترکیه جدیّت خود در مبارزه با تروریسم و گروه داعش را با عملیات‌های سپر فرات و شاخه زیتون در شمال سوریه نشان داده است.

وزارت خارجه ترکیه همچنین افزود: «ریشه‌کن شدن تروریسم از سوریه، با از بین رفتن شرایط ظهور سازمان‌های تروریستی در این کشور ممکن می‌شود. این امر از طریق یک راهکار سیاسی بادوام، معتبر و بحث‌شده حاصل می‌شود».

شماری از عناصر گروه تروریستی داعش چهارشنبه (سوم مرداد) چند حمله انتحاری در شهر و استان سویداء در جنوب سوریه انجام دادند که بیش از دویست کشته بر جای گذاشت .

روزنامه الاخبار در این رابطه تحلیل می‌کند که نوع ساماندهی حمله همز‌مان عناصر داعش به مرکز و نقاط مختلف استان سویداء نشان‌دهنده دریافت آموزش‌های حساب‌شده‌ است و این مسئله، فرضیه اقدام آمریکا در آموزش عناصر باقی‌مانده داعش را تقویت می‌کند. 

تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها