واکنش های گسترده به رفتار عجیب وبلاگ نویس کویتی با خدمتکارش + فیلم

جمعه 5 مرداد 1397 - 15:29

دو شرکت آرایشی و بهداشتی "مک" و "شیسیدو" (از مشهورترین برندهای آرایشی در جهان) به همکاری خود با "سندس القطان"، وبلاگ نویس کویتی – به دنبال انتشار فیلمی از اهانت وی به کارگران فیلیپینی - پایان دادند.

العالم - جهان اسلام

شرکت آرایشی و بهداشتی مک با صدور بیانیه ای شامگاه چهارشنبه اعلام کرد که از نظرات و افکار "القطان" حمایت نمی کند و لذا همکاری خود را با وی قطع می کند. در این بیانیه آمده است: "این شرکت در حال حاضر هیچ گونه همکاری با وی ندارد و از این پس نیز این برند تجاری هیچ گونه همکاری تجاری با وی نخواهد داشت".

شرکت شیسیدو نیز روز پنج شنبه با صدور بیانیه ای، قطع همکاری خود را با "القطان" اعلام کرد.

در بیانیه این شرکت آمده است: "شیسیدو از اظهارات اخیر القطان حمایت نمی کند؛ این شرکت تمام تلاش خود را برای بخشیدن حس زیبایی و فرهنگ به زندگی مردم به کار گرفته است. شیسیدو می کوشد یک برند تجاری مهم و مورد اعتماد مشتریان خود در سراسر جهان باشد".

در این بیانیه تصریح شده است که شیسیدو لزوم احترام به حقوق بشر را به عنوان پیش شرط اساسی فعالیت های تجاری خود درک می کند.

سندس در ویدیویی گفته بود: چگونه می شود خدمتکاری در خانه داشته باشید و گذرنامه اش هم دست خودش باشد. اگر روزی گذرنامه اش را بردارد و برود چکار کنم؟ چه کسی خسارت مرا جبران می کند؟ و بدتر از آن این است که هر هفته یک روز تعطیلی دارد.. بعد از این قانون جدید من دیگر خدمتکار فیلیپینی نمی خواهم.

تعدادی از رسانه های بین المللی از جمله روزنامه "ایندیپندنت" چاپ انگلیس و شبکه سی ان ان آمریکایی چند روز قبل اظهارات سندس را منتشر کرده بودند.

گروه بین المللی مهاجران"Migrant international" نیز که مقر آن در مانیل است از سندس القطان خواسته است به طور علنی عذرخواهی کند.

همچنین انجمن خدمات خانگی در خاورمیانه با صدور بیانیه رسمی از سندس خواسته است ضمن عذرخواهی، پشیمانی واقعی خود را از این اظهارات نفرت انگیز اعلام کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها