استقبال «العبادی» از درخواست مرجعیت دینی عراق

استقبال «العبادی» از درخواست مرجعیت دینی عراق
جمعه 5 مرداد 1397 - 22:07

نخست وزیر عراق از توصیه‌ها و درخواست مرجعیت دینی این کشور برای تسریع در تشکیل دولت جدید استقبال کرد.

العالم - عراق

«حیدر العبادی»، نخست وزیر عراق به فاصله چند ساعت از درخواست مرجعیت دینی عراق، از آن استقبال کرد.

دفتر نخست وزیر عراق جمعه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «درخواست‌های مرجعیت دینی از زمان فتوای جهاد کفایی تا به امروز که در خطبه‌های نماز جمعه نقشه راهی برای آینده عراق و مردم آن ترسیم کرد، آویزه گوشمان بوده و خواهد بود».

شیخ «عبدالمهدی کربلایی» نماینده «آیت‌الله سید علی سیستانی»، مرجعیت عالی دینی عراق، در خطبه‌های نماز جمعه کربلاء خواستار تشکیل  فوری دولت با ریاستی قوی، قاطع و دوراندیش شد. 

در بیانیه دفتر العبادی آمده است: «ما بر موضع خود در حمایت از دیدگاه‌ها، توصیه‌ها، ارشادات و درخواست‌هایی که در خطبه نماز جمعه مرجعیت دینی آمده، تأکید داریم».

نخست وزیر عراق همچنین وجود مرجعیت عالی دینی عراق را برای این کشور و پیشرفت آن مهم دانست.

شهرهای جنوبی عراق از هفدهم تیر ماه در اعتراض به اوضاع نامناسب خدمات‌رسانی شاهد تظاهرات‌های پراکنده بوده است و این تظاهرات همچنان ادامه دارد.

معترضان، مسئولان عراقی را به کوتاهی در انجام وظایف خود متهم کرده و خواستار رفع سریع مشکلات در بخش خدمات‌رسانی از جمله برق‌رسانی شدند.

از سوی دیگر با گذشت نزدیک به سه ماه از برگزاری چهارمین انتخابات پارلمانی در عراق، احزاب و ائتلاف‌های پیروز انتخاباتی هنوز موفق به تشکیل «فراکسیون اکثریت» که مقدمه‌ای برای توافق بر سر تشکیل دولت جدید است، نشده‌اند.

پربیننده ترین خبرها