دمشق: زمان خروج نیروهای متجاوز از سوریه فرا رسیده است

دمشق: زمان خروج نیروهای متجاوز از سوریه فرا رسیده است
شنبه 6 مرداد 1397 - 07:41

«عبدالله حلاق» معاون نمایندگی دائم سوریه در سازمان ملل متحد بامداد شنبه تاکید کرد، تمامی نیروهای نظامی متجاوز بدون استثناء بزودی مجبور خواهند شد، خاک سوریه را ترک کنند.

العالم ـ سوریه

به گزارش سانا خبرگزاری دولتی سوریه، حلاق این اظهارات را در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد که درباره شرایط انسانی شهروندان سوری تشکیل شده بود، بیان کرد.
وی با اشاره به این که ارتش سوریه و همپیمانانش به آزادسازی مناطق تحت اشغال گروه های تروریستی ادامه می دهند، به عدم موضع گیری اعضای شورای امنیت در قبال کشتار جمعی دو روز گذشته گروهک تروریستی داعش در شهر 'السویداء' که در جریان آن 250 تن کشته شدند، ابراز تعچب کرد.
معاون نمایندگی دائم سوریه گفت: در حال حاضر، تحریم های اقتصادی یک جانبه تحمیل شده اتحادیه اروپا و آمریکا علیه دمشق، مانع اصلی تامین نیازهای اولیه شهروندان سوری و بهبود وضعیت انسانی و معیشتی شهروندان است.
حلاق با اشاره به گزارش اخیر گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد درباره تاثیر تحریم های اقتصادی بر وضعیت انسانی، افزود: ادامه این اقدامات، شرایط را بر بخش های اصلی تامین کننده نیاز شهروندان سوری به ویژه بهداشت، آموزش، انرژی، برق، آب و مسائل بانکی و مالی سخت تر می کند.
وی تصریح کرد: بر خلاف آن چه برخی مطرح می کنند، عملیات نظامی موفقیت آمیز ارتش سوریه به همراه متحدانش علیه گروه های تروریستی و نیز دستیابی به توافق آتش بس با این گروه ها، درد و رنج بسیاری از غیر نظامیان مناطق محاصره شده یا صعب العبور را کاهش داده و زمینه دستیابی این شهروندان سوری به کمک های انسانی را تسهیل کرده است.
حلاق با اشاره به عملیات آزادسازی مناطق جنوبی سوریه از اشغال تروریست ها، تاکید کرد که این موضوع به خوبی نشان داد، سیاست برخی حکومت ها در راستای منافع شهروندان سوری نیست، بلکه هدف آنها، حمایت از گروه های تروریستی به ویژه نیروهای موسوم به 'کلاه سفید' هاست که بازوی 'جبهه النصره' به شمار می آید.
منابع خبری یکشنبه گذشته (31 تیر 97) اعلام کردند، 800 نفر از گروه موسوم به 'کلاه سفیدها' و خانواده‌های آنان به همراه حدود 2 هزار نفر از تروریست ها توسط رژیم صهیونیستی از سوریه به اردن منتقل شدند. 
معاون بشار الجعفری گفت: کلاه سفیدها با دستوراتی که از اربابان خود می گرفتند، ماموریت داشتند، با جعل اسناد و مدارک، افکار عمومی جهان را نسبت به ادعای استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه منحرف و بهانه لازم برای تجاوز نظامی به خاک ما را فراهم کنند.
به گزارش ایرنا، آمریکا 25 فروردین 97 به همراه متحدانش (انگلیس و فرانسه) دمشق و حمص سوریه را به بهانه انهدام سلاح شیمیایی، هدف حمله نظامی قرار داد که بر اساس گزارش رسانه رسمی سوریه، تمام موشک های شلیک شده متجاوزان در 24 کیلومتری غرب حمص سرنگون شد.
آمریکا همچنین 18 فروردین 96 نیز به بهانه واهی استفاده دمشق از سلاح شیمیایی در «خان شیخون» استان ادلب در شمال غرب سوریه، پایگاه هوایی «الشعیرات» حمص را هدف حمله 59 فروند موشک تاماهاوک قرار داده بود.
ادعای استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمیایی درحالی مطرح می شود که دولت دمشق، در پی توافق سال 2014، موافقت کرد، تمامی تسلیحات شیمیایی اش را به نمایندگان سازمان ملل متحد و سازمان منع سلاح های شیمیایی تحویل دهد، افزون بر آن که تاکنون هیچ مدرکی دال بر نقض تعهدات دمشق ارائه نشده است.

پربیننده ترین خبرها