صدور حکم اعدام برای ۷۵ نفر از اعضای اخوان‌المسلمین مصر

صدور حکم اعدام برای ۷۵ نفر از اعضای اخوان‌المسلمین مصر
شنبه 6 مرداد 1397 - 19:06

دادگاه جنایی قاهره تعدادی از اعضای گروه اخوان‌المسلمین را به اعدام محکوم کرد و پرونده آنها را به مفتی مصر ارجاع داد.

العالم _ مصر

دادگاه جنایی قاهره امروز شنبه ده‌ها نفر دیگر از اعضا یا سران گروه اخوان المسلمین را به «اعدام» محکوم کرد.

دادگاه جنایی جنوب قاهره به ریاست قاضی «حسن فرید» برای رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده مربوط به حوادث پراکنده کردن هواداران «محمد مرسی» در دو میدان رابعه العدویه و النهضه، امروز تشکیل جلسه و رأی به اعدام ده‌ها متهم داد.

دادگاه، ۷۵ متهم این پرونده از جمله شماری از سران اخوان، شامل محمد البلتاجی، عصام العریان، صفوت حجازی، عاصم عبدالماجد، عبدالرحمن البر، اسامه یاسین، وجدی غنیم و عمرو ذکی را به اعدام محکوم کرد.

شبکه اسکای‌نیوز گزارش داد که نام «محمد بدیع» رهبر گروه اخوان‌المسلمین در فهرست متهمان محکوم به اعدام مشاهده نمی‌شود.

دادگاه همچنین روز هشتم سپتامبر (۱۷ شهریور ۱۳۹۷) را به عنوان روز قرائت حکم این متهمان پس از دریافت نظر شرعی در این باره، تعیین کرد.

حوادث این پرونده به سال ۲۰۱۳ پس از عزل «محمد مرسی» رئیس‌جمهور منتسب به گروه اخوان‌المسلمین در مصر بازمی‌گردد که هواداران وی در اعتراض به اقدام ارتش در عزل مرسی، در دو میدان رابعه العدویه و النهضه تحصن کردند که در نهایت نیز ارتش مصر به فرماندهی «عبدالفتاح السیسی» وزیر دفاع وقت، به محل تحصن‌کنندگان حمله کرد و در نتیجه آن صدها نفر کشته و زخمی شدند.

دادستانی این متهمان را به تجمع مسلحانه در میدان رابعه العدویه، ایجاد اخلال در عبور و مرور مردم و قتل عمد شهروندان و نیروهای پلیس متهم کرده است.

پربیننده ترین خبرها