طلال ارسلان:

کشتار داعش در "السویداء» به دستور آمریکایی ها بود

 کشتار داعش در
يکشنبه 7 مرداد 1397 - 08:32

رئیس حزب دموکرات لبنان اعلام کرد که گروه تروریستی داعش از پایگاه‌های نزدیک به حضور آمریکایی‌ها برای انجام کشتار السویداء یورش بُرد که طی آن، دست‌کم ۲۵۰ تن جان‌شان را از دست دادند.

العالم ـ لبنان

«طلال ارسلان» رئیس حزب دموکرات لبنان، روز گذشته در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «المیادین» متذکر شد داعش از مواضع نزدیک به مراکز تجمع آمریکایی‌ها، برای انجام حمله تروریستی السویداء یورش بردند. این حملاتی که داعش در جنوب سوریه صورت داد به دستور آمریکایی‌ها بود.

ارسلان تصریح کرد، داعش و دیگر گروه‌های تروریستی نفس‌های آخرشان را در سوریه می‌کِشند با این حال «واشنگتن متمایل نبوده است تروریست‌ها از مواضع‌شان در سوریه عقب‌نشینی کنند و هدف آن نیز حمایت از اسرائیل بوده که شکست خورده است».

وی از تماس مستمر خود با رئیس‌جمهوری سوریه خبر داد و تاکید که بشار اسد در نتیجه موضع ثابت و قاطعانه خود پیروز شده است.

رئیس حزب دموکرات لبنان در پاسخ به ادعای «ولید جنبلاط» رئیس حزب «سوسیالیست ترقی‌خواه»، اظهار داشت جنبلاط علیه سوریه و دروزی‌ها در سوریه توطئه‌چینی می‌کند و او همچنان به ترفندهای خود علیه سوریه ادامه می‌دهد و برنامه‌های خارجی‌ها را اجرا می‌کند.

به گفته ارسلان، رئیس حزب سوسیالیست ترقی‌خواه در لبنان به ترکیه رفته و خواستار مهاجرت دروزی‌ها در ادلب به ترکیه شده است.

جنبلاط پیشتر در موضع همبستگی با قربانیان حادثه تروریستی در السویداء، مدعی شده بود که بشار اسد قصد اعمال زور بر دروزی‌ها در جبل العرب را دارد و 40 هزار جوان دروزی را برای جنگ در ادلب به خدمت گرفته است.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها