خرید سامانه ضد پهپاد فرانسوی توسط امارات  

خرید سامانه ضد پهپاد فرانسوی توسط امارات  
يکشنبه 7 مرداد 1397 - 12:07

یک هیات اماراتی جهت خریدن سامانه های پدافندی ضد پهپادی به فرانسه و فنلاند سفر کردند.

العالم - آسیا 

مجله امریکایی فوربس از سفرهیات اماراتی به فرانسه و فنلاند در ابتدای ماه ژوئیه برای عقد قرار داد جهت خریدن سامانه های ضد پهپادی خبر داد.

این سفر به دنبال اقدام نیروهای یمنی در به کارگیری این هواپیماها در حملات به مراکز اقتصادی عربستان و امارات صورت گرفت.

این مجله افزود: مقامات امارات پس از تبدیل شدن پهپاد به خطری تهدید کننده برای منافع اقتصادی عربستان و امارات دست به چنین اقدامی زدند.

فوربس افزود: این حملات در دوره بعد افزایش خواهد یافت و زیر ساخت ها و حمل و نقل دو کشور را هدف قرار خواهد داد.

"دومنیک دودلی" نویسنده این گزارش نوشت: اظهارات جنبش انصارالله مبنی بر حمله به  فرودگاه بین المللی ابوظبی با پهپاد بسیار مورد توجه قرار گرفت.

یک مسئول نظامی وابسته به انصارالله در گفت وگو با خبرگزاری سبا گفت : این حمله با پهپاد صماد 3 بوده است.

اما امارات صحت این اخبار را رد کرد و مسئولان فرودگاه ابوظبی با صدور بیانیه ای اعلام کردند یک خودروی امدادی در فرودگاه حادثه آفرید اما بر حرکت هواپیماها در فرودگاه یا جدول کاری این فرودگاه هیچ تاثیری نداشته است.

عربستان سعودی مدعی شد سامانه دفاع موشکی از جمله سامانه های پدافندی ساخت آمریکا  علیرغم گزارش های مختلف از کشته شدن افرادی در شلیک این موشک ها، در حفاظت ازکشورش موفق بوده است.

نویسنده می گوید: همه این حوادث  تاکید دوباره ای بر این نکته است که انصارالله هنوز و پس از سه سال از آغاز حمله به یمن ؛ تهدید واقعی برای عربستان و امارات به شمار می رود.

این نویسنده به نقل از شرکت استرالیایی "درون شیلد" نوشت اخیرا درخواستی برای خرید 70 هواپیمای دونیگون با ارزش 2/3 میلیون دلار از یکی از کشورهای خاورمیانه که هم پیمان دولت های غربی است دریافت کرده است.

پربیننده ترین خبرها