هراس ائتلاف سعودی از قدرت هوایی یمن؛ این بار فرانسه امارات را می‌دوشد!

هراس ائتلاف سعودی از قدرت هوایی یمن؛ این بار فرانسه امارات را می‌دوشد!
يکشنبه 7 مرداد 1397 - 12:42

دولت‌های متجاوز به یمن از جمله عربستان و امارات به سختی می‌توانند این واقعیت که روز به روز بیشتر روشن می‌شود را هضم کنند، واقعیتی که نشان می‌دهد محاصره و موشک‌باران و گرسنه نگه داشتن ملت یمن برای شکستن اراده مبارزان فایده‌ای نداشته و آنها از هر وسیله ابتدایی برای مقابله با جنگ تحمیل شده ضد کشور خودشان استفاده می‌کنند.

العالم- یمن 

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن روز گذشته خبر از یک نبرد جدید علیه ائتلاف سعودی داد. این خبر گویای این مهم است که نیروی هوایی یمن تهدیدی جدی برای متجاوزان سعودی – آمریکایی است.

فرودگاه بین المللی ابوظبی روز پنجشنبه هفته گذشته شاهد قدرت هوایی یمنی ها بود، این فرودگاه هدف حمله پهپادی یمن قرار گرفت. هواپیماهای بدون سرنشین صماد 3 این عملیات را برعهده داشتند.

برخی منابع از تعلیق چند ساعته پروازهای فرودگاه بین المللی ابوظبی پس از این حمله خبر دادند.

سعودی ها که در روزهای ابتدایی حمله به یمن به خیال خود فکر میکردند در معادله ای آسان قرار گرفته اند این روزها با نمایش قدرت هوایی صنعا به شدت مستاصل شده اند . آنها نگران حمله های هوایی هستند و اینگونه به نظر میرسد که ائتلاف سعودی در باتلاقی خود ساخته گرفتار شده است.

"شرف لقمان" سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن پیش تر اعلام کرد: شرکت ها و سرمایه گذاران خارجی منافع خود را از امارات خارج کنند چرا که مورد تهدید پهپادهای ما قرار خواهند داشت و موشک های بالستیک یمن نیز به زودی به آنجا خواهد رسید. 

وی تاکید کرد: ساحل غربی به باتلاقی برای متجاوزان تبدیل شده است که توانایی خارج شدن از آن را ندارند.

وحشت روزافزون ائتلاف سعودی

پس از اینکه فرودگاه ابوظبی مورد حمله پهپادهای یمنی قرار گرفت وحشت این کشور و البته سایر اعضای ائتلاف سعودی بیشتر شده است چراکه رسانه های خبری دنیا و کارشناسان معتقدند که قدرت نیروی هوایی یمن روز به روز بیشتر خواهد شد.

از سوی دیگر وحشت عربستان از این مسئله سبب شده تا مرتبا از طریق رسانه هایش اخبار های مربوط به حمله های نیروی هوایی یمن را به شکل دیگری پوشش دهد و آمار غیر واقعی را اعلام کند .

وحشت ائتلاف سعودی در این خبر به خوبی نمایان است که ؛ مجله امریکایی فوربس از سفرهیات اماراتی به فرانسه و فنلاند در ابتدای ماه ژوئیه برای عقد قرار داد جهت خریدن سامانه های ضد پهپادی خبر داد.

این سفر به دنبال اقدام نیروهای یمنی در به کارگیری این هواپیماها در حملات به مراکز اقتصادی عربستان و امارات صورت گرفت.

این مجله افزود: مقامات امارات پس از تبدیل شدن پهپاد به خطری تهدید کننده برای منافع اقتصادی عربستان و امارات دست به چنین اقدامی زدند.

فوربس افزود: این حملات در دوره بعد افزایش خواهد یافت و زیر ساخت ها و حمل و نقل دو کشور را هدف قرار خواهد داد.

"دومنیک دودلی" نویسنده این گزارش نوشت: اظهارات جنبش انصارالله مبنی بر حمله به  فرودگاه بین المللی ابوظبی با پهپاد بسیار مورد توجه قرار گرفت.

یک مسئول نظامی وابسته به انصارالله در گفت وگو با خبرگزاری سبا گفت : این حمله با پهپاد صماد 3 بوده است.

اما امارات صحت این اخبار را رد کرد و مسئولان فرودگاه ابوظبی با صدور بیانیه ای اعلام کردند یک خودروی امدادی در فرودگاه حادثه آفرید اما بر حرکت هواپیماها در فرودگاه یا جدول کاری این فرودگاه هیچ تاثیری نداشته است.

عربستان سعودی مدعی شد سامانه دفاع موشکی از جمله سامانه های پدافندی ساخت آمریکا  علیرغم گزارش های مختلف از کشته شدن افرادی در شلیک این موشک ها، در حفاظت ازکشورش موفق بوده است.

پربیننده ترین خبرها