یک مسئول اردنی خبر پیشنهاد آمریکا برای تشکیل «ناتوی عربی» را تأیید کرد

یک مسئول اردنی خبر پیشنهاد آمریکا برای تشکیل «ناتوی عربی» را تأیید کرد
يکشنبه 7 مرداد 1397 - 16:48

یک منبع مسئول در دولت اردن اخبار منتشره درباره پیشنهاد آمریکا برای تشکیل «ناتوی عربی» جهت مقابله با ایران را تأیید کرد.

العالم - آمریکا

یک مقام مسئول در اردن به خبر تلاش‌های آمریکا برای ایجاد ائتلاف امنیتی و سیاسی در منطقه برای مقابله با ایران، واکنش نشان داد.

این مقام دولتی که نامش فاش نشد، گفت که آمریکا پیشنهادهایی را به برخی کشورهای منطقه از جمله اردن ارائه کرده است و اردن نیز در حال بررسی آن است.

وبگاه «خبرنی» اردن، نزدیک به محافل امنیتی این کشور، به نقل از این مسئول، گزارش داد که «هدف از این پیشنهادات آمریکا، فراهم کردن سازوکار هماهنگی مشترک بین آمریکا و برخی کشورها از جمله اردن برای مقابله با چالش‌های امنیتی، دفاعی و اقتصادی است».

به گفته این مقام مسئول، اردن در حال بررسی این پیشنهادات آمریکاست و هنوز تصمیمی در این باره اتخاذ نکرده است.

خبرگزاری رویترز بامداد شنبه خبر داد که دولت آمریکا در صدد احیای طرح موسوم به «ناتوی عربی» برای مقابله با فعالیت‌های ایران در منطقه است.

کاخ سفید هم درباره تشکیل ناتو عربی اعلام کرد که همکاری‌های خود با کشورهای عربی در زمینه‌های دفاع موشکی، تمرینات نظامی، مبارزه با تروریسم و دیگر مسایل مانند حمایت از روابط اقتصادی و دیپلماتیک منطقه‌ای را تقویت می‌کند.

دولت دونالد ترامپ امیدوار است که درباره این ائتلاف که موقتا «ائتلاف استراتژیک خاورمیانه» خوانده می‌شود، در نشستی که قرار است طی روزهای 12 و 13 اکتبر  (20 و 21 مهرماه) در واشنگتن برگزار شود، به شکل اولیه بحث و گفت‌وگو شود.

کاخ سفید نیز تاکید کرده است که چند ماهی است در حال بررسی طرح تشکیل این ائتلاف است که در واقع تشکیل نسخه عربی از پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است.

پربیننده ترین خبرها