طالبان: خصومتی با آمریکا نداریم

طالبان: خصومتی با آمریکا نداریم
دوشنبه 20 شهريور 1391 - 08:59

روزنامه انگليسي " ديلي تلگراف " نوشت طالبان، آماده همكاري با آمريكا براي "برقراري امنيت" در افغانستان است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ديلي تلگراف درگزارشي نوشت: طالبان آماده همكاري كامل با آمريكا در زمينه برقراري امنيت درافغانستان است، و حاضر است كه به آمريكا اجازه دهد برخي از پايگاه هاي نظامي خود را درافغانستان حفظ كند؛ و با این توافق به يازده سال نبرد با پيمان آتلانتيك شمالي (ناتو) در افغانستان پايان دهد.

این روزنامه انگلیسی خاطرنشان کرد، اين گزارش از سوي مركز خدمات پادشاهي انگليس كه اين روزنامه از آن به عنوان مركزي برجسته و مورد اعتماد نام برده است، تهيه شده است.

ديلي تلگراف تأکید کرد، اين گزارش در پي ديدارهايي با چهار نفر از مسئولان ارشد طالبان كه همگي از نزديكان ملا محمد عمر سرکرده گروه طالبان هستند، تهيه شده است.

از جمله مسئولاني كه تهيه كنندگان اين گزارش با آن ها ديدار كرده اند ، وزراي سابق و يكي از اعضاي موسس طالبان هستند.

بر اساس این گزارش، " نمايندگان گروه طالبان معتقدند كه " خصومت طبيعي با آمريكا وجود ندارد " و آن ها موافق ماندن طولاني مدت نيروهاي آمريكايي درافغانستان درصورت كمك به تامين امنيت اين كشور هستند.

در این گزارش همچنین آمده است، مسئولان طالبان به شدت از روابط خود با القاعده درگذشته اظهار تاسف مي كنند و روابط خود با آن را به محض امضاي توافق آتش بس قطع خواهند كرد.

براساس اين گزارش، طالبان شروطي را براي اين مساله قرار داده، كه ازجمله آنها به مخالفت با قانون اساسي فعلي افغانستان، و همچنین مخالفت با حامد كرزي رئيس جمهوري افغانستان، و به رسميت شناخته شدن طلبان در مجامع بین المللی اشاره شده است.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها