18 میلیون یمنی امنیت غذایی ندارند

18 میلیون یمنی امنیت غذایی ندارند
سه شنبه 9 مرداد 1397 - 03:52

برنامه جهانی غذا دوشنبه شب در گزارشی با اعلام این که وضعیت انسانی یمن بسیار اسفناک است، نسبت به فقدان امنیت غذایی 18 میلیون نفر در این کشور جنگ زده هشدار داد.

العالم-یمن

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، این سازمان جهانی اعلام کرد، میانگین سوء تغذیه کودکان یمنی بالاترین نسبت در جهان را دارد و گرسنگی در این کشور یک رقم بی سابقه ای را ثبت کرده است.

اختلال در امداد رسانی به یمن مانند قطع غذا، سوخت و دارو موجب خواهد شد، میلیون ها شهروندان یمنی به خاطر گرسنگی جان خود را از دست بدهند.

در ادامه این گزارش آمده است: بیش از سه میلیون یمنی شامل زنان باردار، شیرخوارگان و کودکان پایین تر از پنج سال نیازمند حمایت غذایی و حل مشکلات ناشی از سوء تغذیه هستند.

بیش از نیمی از خانواده های یمنی، مواد غذایی خود را به صورت نسیه تهیه می کنند که وخامت این اوضاع پس از جنگ،50 درصد شدت یافته است.

ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان بیش از سه سال است که تمامی گذرگاه های دریایی و زمینی یمن را مسدود کرده است و مانع از پرواز هواپیماهای امداد رسانی به این کشور فقیر می شود.

این ائتلاف، از 23 خردادماه گذشته و با وجود هشدار های سازمان های بین المللی بندر الحدیده، تنها گذرگاه ورود کمک های بشردوستانه به یمن را هدف حملات همه جانبه قرار داد و درصدد برآمد آن را اشغال کند، اما این اقدام با مقاومت نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن به شکست انجامید.

بندر الحدیده تنها گذرگاه ورودی کمک‌های بشردوستانه به کشور جنگ زده یمن است و 70 درصد مواد غذایی، دارویی و کمک های بهداشتی از این طریق، وارد این کشور می شود.

 

پربیننده ترین خبرها