دیدار رئیس اطلاعات امارات با مقام امنیتی سوریه؛

ابوظبی به دنبال بازگشایی سفارت خود در دمشق

 ابوظبی به دنبال بازگشایی سفارت خود در دمشق
سه شنبه 9 مرداد 1397 - 09:06

منابع دیپلماتیک اعلام کردند، اقدامات مربوط به بازسازی سفارت امارات در دمشق در جریان است تا مقدمات بازگشایی آن فراهم شود.

العالم _ سوریه

پایگاه خبری عربی 21 مطرح کرد؛ منابع دیپلماتیک تاکید کردند، امارات متحده عربی در تکاپوی تکمیل اقدامات بازگشایی سفارت خود در دمشق است.

بنابر اعلام منابعی که خواستند نامشان فاش نشود، "علی محمد الشامسی" رئیس اطلاعات امارات با "علی مملوک" مدیر دفتر امنیت ملی سوریه در دمشق دیدار کرد تا موضوع از سرگیری روابط دیپلماتیک بین دو کشور را با او مورد بحث و بررسی قرار دهد.

این منابع تاکید کردند، ابوظبی اکنون سرگرم بازسازی سفارت خود در دمشق است و این در حالی است که سفارت این کشور در نوامبر 2011 هدف حمله قرار گرفت و در آن زمان ابوظبی سوریه را مسئول حفظ امنیت سفارت و دیپلمات های خود دانست.

حدود سه سال قبل و به عبارت دقیق تر در ژوئیه 2015 برخی گزارش ها حاکی از این بود که ابوظبی یک هیئت را با هماهنگی دولت سوریه به محل سفارت اعزام کرد تا از آن بازدید کند.

این خبرها در حالی است که "انور قرقاش" وزیر مشاور در امور خارجه امارات عربی متحده در اوت 2016 هرگونه رویکرد ابوظبی برای بازگشایی سفارت خود در دمشق را تکذیب کرد.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها