اتحادیه اروپا 6 شرکت روس دیگر را تحریم کرد

اتحادیه اروپا 6 شرکت روس دیگر را تحریم کرد
سه شنبه 9 مرداد 1397 - 12:42

اروپا امروز اعلام کرد که نام 6 سازمان روسی را به دلیل نقش داشتن در ساختن پلی میان روسیه و کریمه در فهرست تحریم‌های اروپا علیه مسکو قرار می‌دهد.

العالم- اروپا

 شورای اروپا امروز (سه‌شنبه) نام ۶ نهاد روسی که در ساختن پل کریمه نقش داشتند را به فهرست اهداف تحریم اروپا اضافه کرد.

این پل شبه جزیره کریمه را به روسیه متصل می‌‌کند و اروپا تحت عنوان اینکه ساخت این پل تهدید تمامیت ارضی، حاکمیت و استقلال اوکراین است، شرکت‌های روسی که در ساخت پل شرکت داشته‌اند را تحریم کرده است.

اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای این شرکت‌ها را حمایت از «اشغال غیرقانونی خاک کریمه توسط روسیه» از طریق مشارکت در ساخت پل واسط میان روسیه و کریمه، متهم کرده است.

مسدود کردن دارایی‌ها، یکی از تبعات اعمال تحریم علیه این شرکت‌هاست. بر این اساس، تمامی اموال این شرکت‌ها در اتحادیه اروپا مسدود می‌شود و هیچ فرد و یا شرکت اروپایی نمی‌تواند مبالغی در اختیار آنها قرار دهد.

به این ترتیب فهرست تمامی شرکت‌هایی که تحت تحریم‌های اروپا قرار گرفته‌اند به ۴۴ شرکت می‌رسد. علاوه بر این، اروپا ۱۵۵ نفر را هم در فهرست محدودیت سفر و مسدود کردن دارایی قرار داده است.

در سال ۲۰۱۴ و به دنبال شدت گرفتن تنش‌ها میان روسیه و غرب در ارتباط با بحران شرق اوکراین و پیوستن شبه جزیره کریمه به روسیه، اتحادیه اروپا چندین دور تحریم علیه روسیه اعمال کرد. این تحریم‌ها به صورت عمده بخش مالی و انرژی روسیه را هدف قرار دادند. روسیه همواره اعلام کرده‌ است که این تحریم‌ها تاثیر زیادی بر اقتصاد این کشور نداشته‌اند.

فارس

پربیننده ترین خبرها