فلاحت‌پیشه: اگر آمریکا قدر ایران را نداند، باید با چراغ قوه دنبال امنیت در غرب آسیا بگردد

فلاحت‌پیشه: اگر آمریکا قدر ایران را نداند، باید با چراغ قوه دنبال امنیت در غرب آسیا بگردد
سه شنبه 9 مرداد 1397 - 14:31

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که نباید مذاکره به تابویی در مناسبات ایران و آمریکا تبدیل شود، گفت: زمام خصومت ایران و آمریکا در اختیار بازیگران ثالث است.

العالم _ ایران / سیاسی

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه با اشاره به اعلام آمادگی رییس جمهور آمریکا برای مذاکره بدون شرط با رییس جمهور کشورمان، گفت: زمام اختلافات ایران و آمریکا در اختیار بازیگران ثالث است و تا زمانیکه یک خط قرمز ارتباطی میان دو طرف ایجاد نشود، منافع ملی تهران و واشنگتن بازیچه دیگرانی خواهد بود که از تصاعد بحران میان این دو قدرت منطقه ای و جهانی سود می برند.

وی تاکید کرد: نباید مذاکره به تابویی در مناسبات ایران و آمریکا تبدیل شود.

فلاحت‌پیشه همچنین خاطر نشان کرد: ترامپ به خوبی می داند که توان مدیریت جنگ با ایران را ندارد اما در عین حال حتی از درک توان و جذابیت های اقتصادی و تجاری ایران نیز عاجز است.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه دو طرف راهبردی برای جنگ ندارند، اظهار کرد: از طرف دیگر به دلیل بی اعتمادی تاریخی، کانال‌های دیپلماسی میان دو کشور نیز صعب‌العبور شده است و جالب اینکه سنگ‌های پیش پای دیپلماسی این دو قدرت بیش از آنکه ایرانی یا آمریکایی باشد، ارتجاعی و صهیونیستی بوده و برای منافع ملی دو طرف هزینه‌ساز شده است.

فلاحت پیشه در پایان به طرف‌های آمریکایی و غربی هشدار داد که اگر قدر راهبرد مشارکت جویانه و تنش‌زدایانه بی‌سابقه ایران را ندانند، حداقل تا یک دهه آینده باید با چراغ قوه به دنبال امنیت در غرب آسیا بگردند.

ایسنا

پربیننده ترین خبرها