مطهری: مذاکره با آمریکا در شرایط فعلی توام با خواری و تحقیر است

مطهری: مذاکره با آمریکا در شرایط فعلی توام با خواری و تحقیر است
سه شنبه 9 مرداد 1397 - 14:46

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مذاکره با آمریکا در شرایط فعلی توام با خواری و تحقیر است.

العالم _ ایران / سیاسی

علی مطهری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه نشست علنی امروز (سه‌شنبه، 9 مرداد) قوه مقننه و  در جمع خبرنگاران درباره پیشنهاد ترامپ برای مذاکره با ایران، اظهار داشت: وضعیت فعلی برای وارد شدن به مذاکره با آمریکا مناسب نیست، زیرا توام با ذلت و خواری است.

وی ادامه داد: اگر ترامپ از برجام خارج نشده بود و تحریم‌ها را علیه ایران برقرار نکرده بود، به نظر من وارد مذاکره شدن با آمریکا اشکالی نداشت همانطور که بهتر بود در زمان اوباما با آمریکا رابطه برقرار می‌کردیم و حتی وارد مذاکره هم می‌شدیم ولی آن فرصت را از دست دادیم.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه اکنون مذاکره با آمریکا توام با خواری و تحقیر است و فعلا مذاکره با آمریکا مناسب نیست، افزود: اصل مذاکره را قبول دارم زیرا اصل مذاکره در شرایط مناسب و عادلانه می‌تواند مفید باشد.

مطهری ادامه داد: البته مذاکره غیر از رابطه است، ممکن است رابطه برقرار کنیم برای اینکه تسهیلاتی برای اتباع ایرانی در آمریکا و غیره ایجاد کنیم ولی مذاکره یعنی اینکه می‌خواهیم در رابطه با مسائل مختلفی توافق کنیم، اینها دو مسئله است که باید در جای خودش بررسی شود.

نایب رئیس مجلس تصریح کرد: به هر حال اکنون زمان مناسبی برای مذاکره نیست. بهتر بود که در دوره ریاست جمهوری اوباما بسیاری از این مسائل را حل می‌کردیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه برخی موضوع عدم کفایت سیاسی رئیس جمهور را مطرح می‌کنند، افزود: اکنون زمان مناسبی برای طرح مسائلی مانند عدم کفایت سیاسی رئیس‌جمهور نیست.

مطهری ادامه داد: بخشی از حکومت از ابتدا مایل به اجرای برجام نبود و به این هدف خود رسید، تقصیر مشکلاتی که امروز پیدا شده، بیشتر به گردن افرادی است که تلاش کردند تا برجام اجرا نشود ولی این افراد مدعی هستند که چرا اوضاع این گونه شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس خطاب به افرادی که به عقیده وی تلاش کردند تا برجام اجرا نشود، گفت: وضعی که به وجود آمده نتیجه کاری است که خود شما انجام دادید. اگر همه تلاش می‌کردند تا برجام درست اجرا شود، خیلی از شرکت‌های اروپایی و آمریکایی وارد ایران شده و سرمایه گذاری می‌کردند و ترامپ نمی‌توانست به راحتی از برجام خارج شود و اکنون نمی‌توان همه تقصیرها را به گردن دولت و آقای روحانی انداخت.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در به وجود آمدن این وضعیت، دولت نیز حتما سوءمدیریت داشته ولی همه افرادی که تلاش می کردند برجام اجرا نشود، به نظر من مقصر هستند.

تسنیم

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها