رئیس جمهور سریلانکا در دیدار ظریف: هیچ مانعی بر سر راه تعمیق روابط با ایران وجود ندارد

رئیس جمهور سریلانکا در دیدار ظریف: هیچ مانعی بر سر راه تعمیق روابط با ایران وجود ندارد
سه شنبه 9 مرداد 1397 - 18:12

رئیس جمهور سریلانکا در دیدار ظریف با اشاره به اراده کشورش برای تقویت هر چه بیشتر روابط دوجانبه با ایران گفت: هیچ مانعی بر سر راه توسعه و تعمیق روابط دو کشور وجود ندارد.

العالم - ایران / سیاسی

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه) در رأس هیأتی به منظور رایزنی و گفت‌وگو با مقامات سریلانکا راهی کلمبو شد، در بدو ورود به این کشور با «ماتریپالا سریسینا» رئیس جمهور سریلانکا دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار رئیس جمهور سریلانکا با اشاره به روابط دوستانه و قدیمی ایران و سریلانکا و یادآوری دیدار مفید و سازنده سال گذشته خود از ایران و گفت‌وگو با مقامات کشورمان، به زمینه‌های همکاری‌های دو کشور به ویژه در بخش انرژی اشاره و بر اراده کشور خود برای تقویت و توسعه هر چه بیشتر روابط دوجانبه و همراهی و همکاری در مجامع بین المللی تاکید کرد و افزود: هیچ مانعی بر سر راه توسعه و تعمیق روابط دو کشور وجود ندارد. 

ظریف وزیر امور خارجه کشورمان نیز با ابلاغ سلام‌های گرم رئیس جمهور کشورمان، اراده ایران در گسترش روابط دوستانه و نزدیک دو کشور را مورد تاکید  قرار داد.

وزیر خارجه با متنوع و وسیع خواندن زمینه‌های همکاری‌های دو کشور  بر تداوم تعاملات دو کشور در حوزه انرژی، کشاورزی، خدمات فنی و مهندسی و...  تاکید کرد.
 
در ادامه این دیدار دو مقام در خصوص مهمترین مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو و تبادل کردند.

پربیننده ترین خبرها