دلنوشته ها و خاطرات خبرنگار العالم از روزهای محاصره فوعه و کفریا از سوی تروریست ها

سه شنبه 9 مرداد 1397 - 23:16

جمیل الشیخ خبرنگار شبکه العالم در شهرهای محاصره شده الفوعه و کفریا که دو سال از خانواده اش دور بود، در روز مادر به دیدار خانواده اش رفت.

العالم - سوریه

جمیل الشیخ در برنامه «يوميات مراسل محاصر» (یادداشت های روزمره خبرنگار محاصره شده) که از شبکه العالم پخش می شود، گفت : خیابان های شهر ادلب خالی بود و صدای گلوله های خمپاره در آن جا شنیده می شد و عناصر مسلح به شکل مرحله ای، راه ادلب - لاذقیه را از طریق سهل الغاب طی می کردند، محاصره کلی، روز پنج شنبه 19 مارس ساعت پنج عصر شروع شد.

الشيخ افزود: ادلب به طور کامل خالی از سکنه بود و از همه طرف، نشانه های حملات به چشم می خورد و هیچ نوع پیش بینی برای پایان محاصره نداشتیم و هر روز الفوعه و کفریا بیشتر تحت فشار قرار می گرفت، ادلب هم وضعیت بهتری نداشت روزانه صدها گلوله رد و بدل می شد.

به گزارش خبرنگار العالم، در آغاز روزهای محاصره ادلب روز ، سه شنبه 24 مارس 2015 ، برخی از کارمندان و پرستاران شاغل در مراکز درمانی و بیمارستان های ادلب نتوانستند به منازل خود در کفریا و الفوعه بازگردند، و روز چهارشنبه، حمله ناگهانی به شهر ادلب صورت گرفت و در همان زمان هم الفوعه و کفریا مورد حمله قرار گرفتند.

در این زمان نیروهای کمیته های مردمی در کفریا و الفوعه نتوانند به یگان های ارتش در ادلب کمک کنند، اما نیروهای کمیته های مردمی توانستند خود را برای کمک به یگان های ارتش سوریه به شهر ادلب برسانند.

پس از اینکه شهر ادلب به دست جبهه النصره افتاد، محاصره شروع شد و همه اهالی احساسا کردند که حمله بعدی به الفوعه و کفریا خواهد بود و نبرد، نبرد شهادت یا پیروزی است. 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها