نماینده سوئد در سازمان ملل:

هر روز به وقوع جنگ در غزه نزدیک می شویم

هر روز به وقوع جنگ در غزه نزدیک می شویم
چهارشنبه 10 مرداد 1397 - 08:07

نماینده دائم سوئد در سازمان ملل متحد با بیان اینکه هر روز به وقوع جنگ در غزه نزدیک می شویم، نسبت به آغاز جنگی جدید در این منطقه هشدار داد.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش بامداد چهارشنبه خبرگزاری آناتولی ترکیه، «اولوف اسکوگ» در کنفرانس خبری پایان ریاست دوره ای سوئد در شورای امنیت سازمان ملل صحبت می کرد، تاکید کرد که شرایط به ویژه برای فلسطینی ها در غزه خطرناک تر می شود.
وی افزود: ما معتقدیم که هر روز از صلح فاصله می گیریم. در سوئد با قانون کشور یهودی مخالفت کردیم و این قانون را اقدامی در جهت فاصله گرفتن از مسیر صلح می دانیم.

اسکوگ با اشاره به طرح صلح دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا موسوم به «معامله قرن» گفت: هریک از ما درباره وجود یک طرح صلح شنیده ایم؛ اما هیچکس از جزئیات این طرح آگاهی ندارد و تردیدهای بسیاری در این خصوص وجود دارد.

معامله قرن طرح دولت ترامپ برای حل اختلافات میان فلسطینیان و رژیم صهیونیستی است که به طور کامل حق و حقوق فلسطینی ها در آن نادیده گرفته شده و کاملا در راستای منافع این رژیم قرار دارد. 

این طرح شامل انضمام کامل قدس به رژیم صهیونیستی و نابودی کامل حق بازگشت آوارگان فلسطینی و انضمام شهرک های موجود در کرانه باختری به این رژیم می شود. 

براساس این طرح، بخش های باقی مانده از کرانه باختری برای تشکیل حکومت خودگردان در اختیار فلسطینی ها قرار خواهد گرفت. همچنین حکومت فلسطینی ها بر غزه و بخشی از شمال سینا به رسمیت شناخته می شود. 

ایرنا

پربیننده ترین خبرها