در پاسخ به تذکر قاضی‌پور

لاریجانی: در این شرایط بدانیم که چه چیزهایی می‌گوییم

لاریجانی: در این شرایط بدانیم که چه چیزهایی می‌گوییم
چهارشنبه 10 مرداد 1397 - 10:49

نماینده ارومیه در تذکری بر لزوم رعایت شأن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد و گفت: برخی از نمایندگان حرف‌هایی را می‌زنند که باعث بی‌اعتمادی به خانه ملت می‌شود.

العالم - ایران

نادر قاضی پور در جلسه امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی با استناد به ماده ۷۹ آیین نامه در تذکری اظهار کرد: برخی از نمایندگان اظهارنظری در مجلس شورای اسلامی می‌کنند که آن صحبت‌ها با روح کلی مجلس شورای اسلامی مغایرت دارد.

وی با اشاره به فرموده امام خمینی (ره) مبنی بر این‌که مجلس شورای اسلامی عصاره فضائل ملت و در راس امور است، گفت: با همین نگاه نمایندگان برای کاندیداتوری فیلترهای زیادی را رد می‌کنند تا در نهایت حافظ و پاسدار انقلاب باشند. ممکن است در این بین برخی از آنها اقداماتی را انجام دهند که دیگر مردم آنها را انتخاب نکنند یا این‌که تخلفات‌شان را هیات نظارت بررسی کند، اما این‌که اتهاماتی از تریبون مجلس شورای اسلامی متوجه نمایندگان شود جفا در حق نمایندگان است. اینگونه مطالب باعث می‌شود که مردم به خانه ملت یعنی پناهگاهشان بی‌اعتماد شوند.

نماینده مردم ارومیه با بیان این‌که تعدادی از نمایندگان شب و روز در مجلس شورای اسلامی کار می‌کنند، گفت: قریب به اتفاق نمایندگان نوکر مردم هستند و برای مردم کار می‌کنند، لذا اگر کسی از رانتی استفاده کرد و یا کار خلافی را انجام داد باید او را به هیات نظارت معرفی کرد نه این‌که قاطبه نمایندگان را متهم نمود.

قاضی پور بر لزوم شأن و منزلت نمایندگان تاکید کرد.

علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر گفت: حرف‌های آقای قاضی‌پور دردمندانه بود. آقایان بعضی نکاتی را می‌گویند که باعث تحقیر مجلس شورای اسلامی می‌شود چرا باید در این شرایط این کار را کرد هر نماینده‌ای می‌تواند کار منحصر به فردی کند و فعال باشد و به نظارت بپردازد. این کار را کسی دیگر به جز نماینده نمی‌تواند انجام دهد. این وظیفه‌ای است که قانون اساسی برای نمایندگان مشخص کرده است.

وی افزود: چرا باید حرفی زده شود که برای دیگران سوء تفاهم ایجاد کند. باید در این شرایط بدانیم که چه چیزهایی را می‌گوییم و رعایت کنیم. دیگران هم حرف‌هایی نزنند که درست نیست.

ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها