مسکو: «جبهه‌النصره» در ادلب باید نابود شود

مسکو: «جبهه‌النصره» در ادلب باید نابود شود
چهارشنبه 10 مرداد 1397 - 15:07

نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه با تأکید بر ضرورت نابودی تروریست‌های «جبهه‌النصره» در «ادلب» سوریه، گفت که پاسخ مسکو به هرگونه اقدام تروریست‌ها علیه پایگاه‌های هوایی و دریایی روسیه در سوریه قاطع خواهد بود.

 

العالم - سوریه 

«الکساندر لاورنتیف» نماینده ویژه «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در امور سوریه امروز (چهارشنبه) تأکید کرد که گروه تروریستی «جبهه‌النصره» که در ادلب فعال است باید نابود شود.

نماینده پوتین در گفت‌وگو با خبرگزاری «اینترفکس» گفت، حضور ارتش سوریه در دست‌کم 3 منطقه از این کشور که تروریست‌ها در آن حضور دارند، ضروری است و ارتش روسیه نیز در حال بررسی گزینه‌هایی برای حذف تهدید داعش در منطقه «التنف» است.

لاورنتیف همچنین تأکید کرد: «در حقیقت، هنوز سه منطقه در سوریه نیازمند تلاش و حضور نیروهای دولت این کشور است تا تروریست‌ها به طور کامل از آنجا پاکسازی شوند».

این دیپلمات روس افزود، «این مناطق شامل ادلب (با حضور نیروهای جبهه‌النصره)، اردوگاه «الرکبان» در منطقه «التنف» و همچنین مناطق تحت کنترل کردها در نزدیکی مرز سوریه و عراق می‌شود».

وی ادامه داد: «ادلب عمدتا شامل حضور ترویست‌های جبهه‌النصره است در حالی که تروریست‌های داعش از این منطقه پاکسازی شده‌اند و دو منطقه دیگر با حضور این گروه تروریستی همچنان در سوریه وجود دارد که یکی اردوگاه «الرکبان» در «التنف» است که بیش از 60 هزار پناهجوی سوری در آنجا هستند. حدود هزار و 500 تروریست داعش از پناهجویان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند».

لاورنتیف همچنین گفت: «تروریست‌ها نه تنها تهدید اصلی برای نواحی شمالی سوریه از جمله «السویدا»، «درعا» و «القنیطره» هستند بلکه برای مناطق پرجمعیتی چون دمشق، پالمیرا و دیرالزور نیز تهدید به شمار می‌روند. باید اقدامی صورت گیرد و من معتقدم که ارتش روسیه گزینه‌هایی برای حل این مسئله دارد».

مذاکره‌کننده ارشد روسیه علاوه بر این گفت که هنوز تعداد زیادی از نیروهای تروریستی در نزدیکی مرز سوریه و عراق درست در مناطقی که تحت کنترل نیروهای کرد است باقی مانده‌اند هرچند که تعداد آنها در مقایسه با گذشته کاهش داشته است.

نماینده روسیه در مذاکرات صلح سوریه درباره اوضاع در ادلب نیز گفت: «اوضاع در این منطقه بسیار حساس است چرا که بعداد زیادی شبه‌نظامی مسلح و تندرو در این منطقه هستند که اقداماتشان باعث هراس محلی‌ها شده و از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند... که قبلا در حلب، غوطه شرقی و جنوب سوریه نیز شاهد این مسئله بوده‌ایم».

لاورنتیف تأکید کرد: «ما امیدواریم که حتی اگر اقدامی از جانب تروریست‌ها در این مناطق انجام می‌گیرد، هیچ آسیبی به غیرنظامیان نرسد. هر اقدام ممکنی باید برای جلوگیری از این مسئله صورت گیرد».

وی در ادامه گفت:‌ «ارتش روسیه تنها طی یک ماه گذشته بیش از 26 پهپاد را که مواد منفجره در نزدیکی پایگاه هوایی الحمیمیم حمل می‌کردند سرنگون کرده است. ما نمی‌توانیم کنار بایستیم گویا که اصلا اتفاقی نمی‌افتد. ارتش روسیه به چنین اقداماتی پاسخ مناسب خواهد داد».

نماینده رئیس‌جمهور روسیه همچنین در پایان تصریح کرد که در صورتی که گروه‌های مسلح به‌اصطلاح میانه‌رو در سوریه مبارزات علیه تروریست‌ها را آغاز کنند، مسکو آمادگی دارد تا با آنها همکاری کند.

ارتش روسیه در ماه سپتامبر سال 2015 میلادی به درخواست «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه مبارزه علیه تروریست ها در این کشور را آغاز کرد. در حال حاضر روسیه دو پایگاه هوایی «الحمیمیم» و دریایی «الطرطوس» در سوریه را در اختیار دارد و تجهیزات و نیروهای خود را در این دو پایگاه مستقر کرده است.

پربیننده ترین خبرها