لودریان: رویکرد ترامپ درمورد ایران و کره مشابه است

چهارشنبه 10 مرداد 1397 - 21:25

«ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه روز چهارشنبه درخواست رئیس جمهوری آمریکا برای دیدار با رئیس جمهوری ایران را مشابه رویکرد واشنگتن در قبال مساله کره شمالی اعلام کرد.

العالم - اروپا

لودریان گفت: ترامپ رفتار با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی را تکرار می کند، می تازد، تمهیدات سخت اتخاذ می کند و سپس پیشنهاد مذاکره می دهد. 

وزیر امور خارجه فرانسه یادآور شد که این رویکرد در ارتباط با کره شمالی، هنوز نتایج قابل انتظار را به بار نیاورده است. 

در ادامه این گزارش آمده است: ترامپ روز دوشنبه گفت که هیچ پیش شرطی برای دیدار با حسن روحانی رئیس جمهوری ایران ندارد، در صورتی که طرف ایرانی با این خواسته موافقت کند. اما برخلاف سخنان ترامپ، مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا پیش شرط هایی را برای مذاکره با ایران اعلام کرد که توقف رفتار منطقه ای و موافقت تهران با یک توافق هسته ای جدید، از جمله آن است. 

در همین حال، «هیتر نوئرت» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز سه شنبه گفت که ترامپ و پمپئو هر دو برای مذاکره با ایران آماده اند.

اسپوتنیک در ادامه این گزارش آورد: اوضاع در شبه جزیره کره طی ماه های گذشته بهبود چشمگیری داشته، به طوری که رهبر کره شمالی مذاکراتی با رئیس جمهوری کره جنوبی برگزار و با ترامپ دیدار کرده است.

ترامپ و کیم در دیدار 12 ژوئن (22 خرداد) خود به توافقی دست یافتند که به موجب آن، پیونگ یانگ موظف به خلع سلاح هسته ای در ازای توقف رزمایش های نظامی آمریکا - کره جنوبی و کاهش تحریم ها است.

رئیس جمهوری آمریکا 8 می (18 اردیبهشت) خبر خروج آمریکا از توافق هسته ای را اعلام کرد. وی همچنین اعلام کرد که واشنگتن تحریم های ضد ایرانی را که به موجب برجام لغو شده است، از سر می گیرد. 

اقدام یکجانبه آمریکا در زمینه خروج از برجام، با مخالفت دیگر کشورهای امضا کننده توافق هسته ای رو به رو شده است.

پربیننده ترین خبرها