دولت ترامپ به دنبال کاهش 40 درصدی پذیرش مهاجران

دولت ترامپ به دنبال کاهش 40 درصدی پذیرش مهاجران
پنج‌شنبه 11 مرداد 1397 - 04:05

مقامات آمریکایی می‌گویند که رئیس‌جمهور این کشور در حال بررسی پیشنهاد یکی از مشاوران ارشد خود برای کاهش 40 درصدی پذیرش مهاجران و پناهجویان جهت سکونت در ایالات متحده است.

العالم-آمریکا

دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» قصد دارد پذیرش مجدد پناهجویانی که می‌توانند در ایالات متحده ساکن شوند را به میزان 40 درصد کاهش دهد.

دو مقام پیشین دولتی و مطلع به موضوع می‌گویند دومین کاهش شدید در پذیرش مهاجران و پناهجویان توسط دولت ترامپ، این بار با مخالفت کمتری در کابینه او مواجه است.

روزنامه «واشنگتن پست» دلیل این مخالفت کمتر را اقدام «استفن میلر» مشاور سیاسی ارشد ترامپ و طراح دستورکار ضد مهاجراتی او، در قرار دادن افراد همسو با این رویکرد در پست‌های کلیدی کاخ سفید عنوان کرد.

در حالی که ترامپ پیشتر سقف 45 هزار نفر را برای پذیرش مهاجران تعیین کرده بود، رقمی که خود کمترین در تاریخ آمریکا است، اکنون اما میلر پیشنهاد داده که بیشتر از 25 هزار نفر اجازه سکونت مجدد طی سال آینده در ایالات متحده را نداشته باشند.

این رقم با کاهش 40 درصدی نسبت به سقف قبلی تعیین شده توسط ترامپ، کمترین میزان پذیرش مهاجر توسط آمریکا از سال 1980 و زمان طراحی این برنامه بود.

یک مقام کاخ سفید که خواست نامش فاش نشود، کاهش مجدد پذیرش مهاجران و سقف 25 هزار نفر را تایید یا تکذیب نکرد.

دولت آمریکا می‌گوید 700 هزار درخواست پناهندگی دریافت کرده اما مدعی است که «بیشتر آنها مهاجران غیرقانونی هستند» و هزینه بالا و «چالش‌های امنیتی بزرگی» برای دولت این کشور خواهند داشت.

رسانه‌های آمریکایی گزارش داده‌اند دولت ترامپ ظرف هفته‌های گذشته با اجرای سخت‌گیرانه سیاست‌های مهاجرتی باعث جدایی بیش از 11000 کودک از والدینشان در نقاط مرزی آمریکا شده است. برخی از فعالان حقوق مهاجران گفته‌اند مقام‌های آمریکایی زنان را هم از نوزادهایشان جدا می‌کنند اما وزارت امنیت داخلی آمریکا آن را انکار کرده است.

دولت ترامپ در هفته‌های گذشته بزرگسالانی که قصد دارند وارد آمریکا شوند را بازداشت کرده و آنها را روانه بازداشت‌گاه‌های موقتی کرده است. از آنجا که در آمریکا بازداشت کودکان به همراه والدینشان ممنوع است، این سیاست به جدایی کودکان خردسال از والدینشان منجر شده است. سرپرستی کودکان همراه این مهاجران به وزارت سلامت و بهزیستی سپرده می‌شود. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها