گزارش رسانه فلسطینی از مفاد احتمالی طرح آتش‌بس در نوار غزه

گزارش رسانه فلسطینی از مفاد احتمالی طرح آتش‌بس در نوار غزه
پنج‌شنبه 11 مرداد 1397 - 12:59

یک تحلیلگر فلسطینی مراحل چهارگانه طرح آتش‌بس برای نوار غزه را توضیح داد و گفت یکی از مفاد این طرح ، پایان محاصره غزه است.

العالم - فلسطین اشغالی

قاهره طی یک هفته اخیر میزبان هیأت‌های فتح و حماس بود تا پیشنهاد مصر در رابطه با پرونده آشتی ملی فلسطینیان ، پایان دادن به دودستگی‌ها و آرامش در نوار غزه مورد بررسی قرار گیرد.

خبرگزاری «قدس نت» به نقل از  «فایز ابوشماله» تحلیلگر فلسطینی نوشت، آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین در نوار غزه شامل چهار مرحله زیر است: 

1- لغو محاصره غزه و بازگشایی تمامی گذرگاه‌ها از جمله گذرگاه رفح؛

2- پرداخت حقوق تمام کارمندان نوار غزه، چه کارمندان وابسته به تشکیلات خودگردان و چه حماس؛

3- جایگزین شدن بندر «پورسعید» مصر به جای بندر قبرس به نحوی که تمام کالاها و نیز سفرها از طریق بندر پورسعید به غزه و بالعکس انجام شود؛

4- بازسازی نوار غزه.

ابوشماله در پایان اعلام کرد بر اساس طرح مصر، آتش‌بس کامل در نوار غزه بین پنج تا هفت سال ادامه خواهد داشت، شرطی برای پایان دادن به راهپیمایی های بازگشت نخواهد بود و این آتش‌بس با موافقت آمریکا و تل‌آویو همراه است.

راهپیمایی‌های بازگشت از 30 مارس (10 فروردین) در راستای اعتراض به محاصره غزه و نیز تأکید بر حق بازگشت آغاز شد و هنوز ادامه دارد. در جریان این اعتراضات صدها فلسطینی در تیراندازی مستقیم نظامیان رژیم صهیونیستی کشته و زخمی شده‌اند.

پربیننده ترین خبرها