لاوروف: تروریست های ادلب به طور کامل باید ریشه کن شوند/ سازمان‌های بین‌المللی چشم به دهان غرب دوخته‌اند و به مردم سوریه کمک نمی‌کنند

لاوروف: تروریست های ادلب به طور کامل باید ریشه کن شوند/ سازمان‌های بین‌المللی چشم به دهان غرب دوخته‌اند و به مردم سوریه کمک نمی‌کنند
پنج‌شنبه 11 مرداد 1397 - 17:21

وزیر خارجه روسیه امروز پنج شنبه گفت باید همزمان با حل مسأله بازگشت آوارگان به سوریه، تروریست های موجود در ادلب به طور کامل ریشه کن شوند.

العالم - سوریه

سرگئی لاوروف، که در جمع خبرنگاران سخن می گفت ضمن تأکید بر این موضوع، خاطرنشان کرد که همزمان با تلاش هایی که در این مورد صورت می گیرد باید تروریست های موجود در منطقه به خصوص در ادلب را ریشه کن کرد.

گفتنی است ارتش سوریه اواسط ژوئن گذشته عملیات آزادسازی جنوب سوریه را همزمان با عملیات آشتی ملی که به ابتکار دولت سوریه در منطقه صورت گرفت، آغاز کرد.

ارتش طی دو روز گذشته روستاها و شهرک های حیط، سحم الجولان و جلین در منطقه یرموک را به کنترل خود درآورده و عرصه را بر اندک تروریست های داعشی باقیمانده در این منطقه تنگ کرده است.

ارتش سوریه بیش از 7 سال است که درگیر جنگ با گروه های تروریستی در این کشور است. این گروه های تروریستی از حمایت کشورها و منابع مختلفی برخوردارند و مهمترین آنها گروه تروریستی داعش و جبهه فتح الشام (جبهه النصره سابق) هستند.

بنا بر آمارهای سازمان ملل در این مدت درگیری، بیش از 300 هزار نفر قربانی و میلیون ها شهروند سوری نیز در داخل این کشور و کشورهای همسایه و اروپایی آواره شده اند.

پربیننده ترین خبرها