هشدار مهم سازمان سنجش

هشدار مهم سازمان سنجش
پنج‌شنبه 11 مرداد 1397 - 22:35

سازمان سنجش هشدار داد برخی مؤسسات با ارائه اطلاعات ناقص، داوطلبان را در انتخاب رشته به اشتباه راهنمایی می‌کنند، بنابراین داوطلبان باید در انتخاب رشته دقت کنند.

العالم - ایران / علمی

سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد: براساس گزارش‌های رسیده، برخی مؤسسه‌ها و مشاوران با ارائه اطلاعات ناقص به دلیل عدم آگاهی از محتوای کارنامه، داوطلبان را به اشتباه راهنمایی کرده و منجر به انتخاب رشته غیرواقعی می‌شوند. جهت اطلاع یک نمونه از مطالب غیرواقعی ارائه شده از سوی مؤسسه‌ها و افراد در شبکه‌های اجتماعی اینگونه است که «امسال سازمان سنجش حوزه‌های ایثارگران را با رتبه‌های مناطق 1، 2 و 3 جمع کرده و رتبه‌ها نامناسب به نظر می‌رسد و رتبه 7 هزار در انتخاب رشته 2500 لحاظ می‌شود در حالی که این مطلب نادرست است».

در این اطلاعیه آمده است با توجه به تعداد اندک داوطلبان سهمیه ایثارگران که رتبه منطقه‌ای هم گرفته‌اند، در رتبه داوطلبان اختلاف قابل توجهی ایجاد نمی‌شود و توصیه می‌شود داوطلبان درباره کارنامه منتشره و انتخاب رشته دقت کنند. 

با توجه به انتشار پاسخنامه و کلید نهایی سؤالات در سایت سازمان سنجش، داوطلبان می‌توانند به سایت مراجعه کرده و پاسخنامه و کلید نهایی را مشاهده و برای محاسبه دستی نمرات خام و مقایسه آن با مندرجات کارنامه خود اقدام کنند. 

براساس رتبه و نمره کل نهایی زیرگروه ارائه شده در کارنامه باید انتخاب رشته صورت گیرد. 

برای آگاهی از شانس قبولی خود در رشته و دانشگاه مورد نظر داوطلبان می‌توانند از سامانه انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش که از روز شنبه 13 مردادماه در سایت این سازمان فعال می‌شود استفاده کنند. 

در تبلیغات برخی مؤسسات در صدا و سیما نسبت به اعلام قبولی افرادی با رتبه‌های بالا در دانشگاه‌های معتبر اشاره می‌شود که براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در این سازمان موارد اعلام شده مربوط به رشته‌های پذیرش بدون آزمون است که عملاً رتبه و نمره کنکور ملاک پذیرش در این رشته‌ها نیست و در مؤسسات غیرانتفاعی، پیام نور و پردیس‌های خودگردان غیرپزشکی دانشگاه‌ها است و این اطلاعات ناقص سبب اشتباه در انتخاب رشته و سوق داوطلبان به این مؤسسات و سواستفاده مالی می‌شود. 

سازمان سنجش به داوطلبان تأکید کرد: برای انتخاب رشته صحیح صرفا به مطالبی که رسما از طریق این سازمان منتشر می‌شود توجه کنند و هرگونه مطالب منتشره در کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی و منابع غیررسمی مورد تأیید این سازمان نیست. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها