دستیار پامپئو: خرید اس ۴۰۰ روسیه توسط ترکیه، برای آمریکا فاجعه‌بار خواهد بود

دستیار پامپئو: خرید اس ۴۰۰ روسیه توسط ترکیه، برای آمریکا فاجعه‌بار خواهد بود
جمعه 12 مرداد 1397 - 01:57

دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور سیاسی – نظامی می‌گوید که خرید سامانه اس ۴۰۰ روسیه توسط ترکیه برای واشنگتن فاجعه‌بار است و می‌تواند به گسست روابط واشنگتن با آنکارا بیانجامد.

العالم-آمریکا

در حالی که تنش‌ها بین روابط آمریکا و ترکیه بر سر مسائل مختلف ادامه دارد، دستیار وزیر خارجه آمریکا به آنکارا درباره خرید سامانه اس ۴۰۰ روسیه و تاثیر آن بر روابط آن با واشنگتن هشداری جدی داد.

طبق گزارش راشا تودی، «رنه کلارک کوپر» دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور نظامی و سیاسی هشدار داده که اگر آنکارا سامانه ضد موشکی اس ۴۰۰ روسیه را خریداری کند، این کار برای آمریکا فاجعه‌بار خواهد بود و می‌تواند به گسست در روابط آمریکا با ترکیه بیانجامد.

کوپر که به تازکی به این سمت منصوب شده، در جلسه روز چهارشنبه در کمیته روابط خارجی سنای آمریکا این هشدار را به ترکیه داد.

او در این جلسه گفت: «ما نمی‌خواهیم که یک هم پیمانمان در ناتو در ارائه خدمات و دریافت تجهیزات به خدمات و سرویس‌هایی که روسیه تامین‌کننده آن است، وابستگی داشته باشد».

این اظهارات در حالی مطرح شده که واشنگتن در ادامه تنش‌ها بر سر تبعه آمریکایی بازداشت شده در ترکیه به نام «اندرو برانسون»، اقدام به تحریم وزرای کشور و دادگستری ترکیه کرد.

ترکیه ضمن رد اقدام آمریکا در تحریم این وزرا، به واشنگتن هشدار داده که این اقدام را تلافی خواهد کرد.

در هفته‌های اخیر تنش‌ها بین آمریکا و ترکیه در مسائل مختلفی از قبیل خرید سامانه اس 400 روسیه بالا گرفته و این موضوع باعث شد که کنگره ایالات متحده قرارداد فروش جنگنده‌های اف ۳۵ به آنکارا را متوقف کند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها