سفیر ایران در لندن: صادرات نفت ایران، صفر نخواهد شد

سفیر ایران در لندن: صادرات نفت ایران، صفر نخواهد شد
جمعه 12 مرداد 1397 - 08:04

«حمید بعیدی نژاد» روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان کاشان با اشاره به وقوف دشمنان از توان سیاسی و اقتصادی کشور تصریح کرد: با ۱۵ کشور همسایه هستیم و ظرفیت‌ها بیش از آن است که بتوانند با تحریم، صادرات نفت ایران را به صفر برسانند. 

العالم - ایران / سیاسی

وی به اعمال دور جدید تحریم‌های اقتصادی علیه کشورمان اشاره کرد و گفت: مهمترین محور زندگی مردم اقتصاد است و از آنجایی که ایران در اوج اقتدار قرار دارد، دشمنان در تلاشند تا مردم را نسبت به نظام بدبین کنند.

سفیر ایران در لندن افزود: آمریکا می‌کوشد تا با فشار‌های اقتصادی مردم را به اعتراض وادارد و به عبارتی، جنگی را علیه تمامیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به راه اندازد و به حرف بسنده نمی‌کند. 
او همچنین به فعالیت رسانه‌ای و روانی آمریکا بر روی نرخ سکه و ارز به عنوان یکی از ضعیف‌ترین بحث‌های اقتصادی اشاره کرد و گفت: همه شاخص‌های اقتصادی کشور رو به رشد می‌باشد و حتی بودجه سال جاری ۲۰ درصد رشد داشته است.

بعیدی نژاد نوسان‌ها را مربوط به سه درصد ارز موجود در کشور دانست و اضافه کرد: ۹۵ درصد از مصارف ارز کشور به واردات کالا‌های اساسی و یا هزینه‌های متفرقه عمومی اختصاص دارد که در اختیار دولت و بانک مرکزی است و هیچ مشکلی برای تامین آن‌ها وجود ندارد. 
وی ادامه داد: بزرگترین اقتصاد جهان (آمریکا)، علیه ایران جنگ اقتصادی اعلام کرده است و هدف آنها، بی ثباتی بازار است و در این زمینه بودجه‌هایی را برای خرید دلار و سکه با هر قیمتی و خارج کردن این منابع از کشور اختصاص داده اند.

سفیر ایران در انگلستان با بیان اینکه تنها کشور مقاوم جهان در برابر چنین هجمه‌هایی هستیم، افزود: وضعیت اقتصادی کشور مبتنی بر درآمد‌ها و بودجه اختصاصی برای واردات است و فشار روانی که برخی در داخل و خارج به آن دامن می‌زنند نیز کنترل خواهد شد. 

وی در ادامه به اقدام‌ها و سفر‌های اخیر بنیامین نتانیاهو به کشور‌ها برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و این اقدام‌ها را ناشی از بی ثباتی و ترس رژیم غاصب صهیونیستی دانست.

بعیدی نژاد ادامه داد: اقدام‌ها و سفر‌های نتانیاهو به سایر کشور‌ها ارتباطی با نگرانی آن‌ها از برجام ندارد، بلکه این سفر‌ها نشان از ترس، بی ثباتی و نگرانی رژیم صهیونیستی از تحولات منطقه‌ای است. 
وی افزود: رژیم نژادپرست صهیونیستی می‌داند که حزب الله لبنان صد‌ها برابر قوی‌تر از دوره جنگ ۳۳ روزه و یک سپاه مقتدر از نظر تاکتیک‌های نظامی و لجستیکی است و صحنه برای آن‌ها و سایر قدرت‌ها در منطقه بسیار تغییر کرده است.

سفیر ایران در انگلستان بیان کرد: حتی برخی مقام‌های اروپایی نیز از سوی صهیونیست‌ها اعلام کردند که توازن منطقه‌ای در خاورمیانه به هم خورده و نمی‌توانند این موضوع را تاب بیاورند بنابراین برای اصلاح این توازن اقدام‌هایی را دنبال می‌کنند. 
او در ادامه از حمله اتحاد جماهیر شوروی به افغانستان، جنگ ایران و عراق، حمله عراق به کویت و شکل گیری داعش به عنوان چهار تحول بزرگ خاورمیانه یاد کرد و گفت: این رویداد‌ها اثر‌های بسیار مهم سیاسی و بین المللی داشته و سوای آن‌ها نمی‌توان به تحلیل شرایط کنونی منطقه و کشور پرداخت.

بعیدی نژاد اضافه کرد: با توجه به شرایط دو قطبی جنگ سرد حمله اتحاد جماهیر شوروی به افغانستان با پشتیبانی لجستیکی و مالی آمریکا از مجاهدین همراه بود که در نهایت ' اسامه بن لادن ' نیز از آن برخوردار شد. 

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها سال‌ها بعد اعتراف کردند که به شرایط پس از عقب نشینی شوروی فکر نکرده بودند و نتیجه آن پیوستن نیرو‌هایی از دیگر کشور‌ها به مجاهدان افغانستانی و حمله به خود ایالات متحده بود. 

سفیر ایران در انگلستان گفت: پس از حمله عراق به کویت، کشور‌های متحد به عراق هجوم بردند و سال‌ها بعد هم آن را اشغال کردند، اما امروز غربی‌ها اعتراف می‌کنند که به دوره پس از سقوط صدام فکر نکرده بودند و با انحلال ارتش و بیکاری بعثی ها، آن‌ها به تدریج جذب جریان‌های تروریستی شدند.

پربیننده ترین خبرها