لحظه دستگیری آخرین تروریست درعا پس از آزادی القصیر + فیلم

جمعه 12 مرداد 1397 - 12:48

ارتش سوریه با ورود به شهرک القصیر و اخراج کامل گروه تروریستی داعش پس از سلسله نبردهای سنگین، منطقه حوض یرموک را به طور کامل آزاد کردند.

العالم - سوریه

گروه تروریستی داعش در جنوب سوریه برای همیشه از بین رفت و ارتش سوریه با آزادی شهرک القصیر در منطقه یرموک به عنوان آخرین مقصد برای نابودی این گروه تروریستی، پس از یک دوره نبرد طاقت فرسا و دشوار، گام پایانی را در نابودی این گروه برداشت.

همزمان با تثبیت مواضع ارتش در این شهرک، دوربین العالم نیز عملیات دستگیری آخرین داعشی موجود در این منطقه را که در غاری در منطقه پنهان شده بود، ثبت و ضبط کرده است.

یک افسر سوری در گفت و گو با خبرنگار العالم، تأکید کرد که ارتش پس از عملیات نظامی دقیق و حمله های متمرکز توپخانه، منطقه القصیر در مرز سوریه با اردن را – که آخرین پایگاه گروه تروریست داعش در حومه درعا بود – آزاد کرد.

منطقه یرموک از دشوارترین منطقه ها از نظر ساختار جغرافیایی است؛ اما ارتش سوریه در عملیات خود علیه گروه تروریستی داعش توانست این منطقه را با همه موانع طبیعی اش زیر پا بگذارد؛ سد الوحده یکی از مهمترین سدهای منطقه یرموک است که در مرز بین سوریه و اردن واقع شده است. مرزبانان اردنی نیز در آن سوی منطقه به طور واضح دیده می شوند که پاسگاه های خود برمی گردند.

یک سرباز سوری به خبرنگار العالم گفت: عناصر انتحاری داعش در مقابل پیشروی ارتش مقاومت می کردند آنها خود را به میان ارتش سوریه رسانده و منفجر می کردند؛ وی گفت ارتش اوضاع را در کنترل خود دارد و پیاده نظام با ادامه پیشروی به سد اطراف یرموک رسیده اند.

مقر "حسبه" یا همان ستاد امر به معروف و نهی از منکر "داعش"در شهرک الشجره در منطقه یرموک، شاهدی بر جنایت های تروریستی این گروه است. اسناد کشف شده از این مقر، ماهیت این گروه های تکفیری را به خوبی نشان می دهد. یکی از اتاق های این مقر به عنوان سلولی برای زندانی کردن شهروندان این منطقه اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار العالم در منطقه یرموک با ورود ارتش سوریه به این منطقه مرزی، پرونده گروه های مسلح در جنوب درعا برای همیشه بسته شد. این پرونده یکی از مهمترین پرونده های نظامی و امنیتی بود و بازتاب ها و پیامدهای سیاسی بسیاری خواهد داشد.

پربیننده ترین خبرها