گزارش مرکز حقوق بشر یمن:

وخامت اوضاع انسانی در حدیده در نتیجه حمله متجاوزان به این استان

وخامت اوضاع انسانی در حدیده در نتیجه حمله متجاوزان به این استان
شنبه 13 مرداد 1397 - 11:16

مرکز حقوق بشر در یمن کنفرانس مطبوعاتی را با عنوان (وخامت اوضاع انسانی پس از عملیات نظامی ائتلاف متجاوز برای اشغال الحدیده) در این استان برگزار کرد.

العالم -یمن

به گزارش خبرنگار شبکه العالم در یمن؛ مرکز حقوق بشر در یمن صبح روز پنج شنبه دوم آگوست 2018 کنفرانس مطبوعاتی را با عنوان (وخامت اوضاع انسانی پس از عملیات نظامی ائتلاف متجاوز برای اشغال الحدیده) در این استان برگزار کرد.

عبدالله شریف، خبرنگار العالم در یمن گفت: در این کنفرانس که با حضور سران استان و خبرنگاران برگزار شد، این گزارش مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

این گزارش به بررسی اوضاع انسانی استان الحدیده، کشتار عمدی غیر نظامیان، حمله به تأسیسات دولتی و خصوصی، زیرساخت ها، کوچ اجباری مردم و غیره پرداخته است.

در این گزارش همچنین آمارهایی از قربانیان غیر نظامی حمله جنگنده های متجاوز ارائه شده است.

بر این اساس از مجموع قربانیان این تجاوزات، 305 تن از کشته شدگان و 219 تن از مجروحان، زن بوده اند. 693 تن از کشته شدگان و 486 تن از مجروحان کودک بوده اند. 2483 تن از کشته شدگان و 3031 تن از مجروحان مرد بوده اند.

منبع این آمار نیز مرکز حقوق بشر و توسعه "عین الانسانیة" است.

در این گزارش جدولی هم از مهمترین جنایاتی که در حق غیر نظامیان در مناطق مسکونی، کارخانه ها، کشتزارها و سواحل در استان الحدیده از زمان شروع تجاوز در مارس 2015 صورت گرفته منتشر شده است.

بر اساس این آمار، 58 بازار، 1 فرودگاه، 26 تأسیسات کشاورزی، 688 کشتزار، 28 اثر باستانی، 216 آب انبار و شبکه آب و فاضلاب، 9 گورستان، 75 ساحل، 4952 خانه، 603 خودرو، 8 تأسیسات رسانه ای، 195 کامیون حمل مواد غذایی، 996 تأسیسات تجاری، 70 شبکه ارتباطاتی، 12 تأسیسات دانشگاهی، 614 جاده و پل، 253 تأسیسات دولتی، 393 قایق ماهیگیری، 17 تأسیسات ورزشی، 70 پمپ بنزین، 92 تأسیسات گردشگری، 55 نیروگاه برق، 5 بندر، 183 انبار مواد غذایی، 63 تانکر حمل سوخت، 123 مدرسه، 54 مزرعه پرورش مرغ و چهارپا، 64 بیمارستان و مرکز بهداشت، 7 سازمان بین المللی، 86 مسجد، 72 کارخانه در حمله متجاوزان به این استان ویران شده اند.

این گزارش در پایان می افزاید:

توقف هر چه سریع تر تمام تجاوزات و حمله های ائتلاف سعودی و رفع کامل محاصر کشور و بازگشایی همه فرودگاه ها و بنادر و گذرگاه های مرزی.

تشکیل هر چه سریع تر کمیته بین المللی مستقل حقیقت یاب به منظور بررسی و تحقیق درباره تمام جنایاتی که ائتلاف تجاوز به یمن در حق زنان و کودکان و زندانیان مرتکب شده اند اعم از تجاوز و شکنجه سازمان یافته.

تضمین معرفی عوامل جنایت های شدید در یمن به دادگاه های بین الملل به عنوان جنایت کاران جنگی و محاکمه آنها بر اساس اصول و اقدامات بین المللی مرتبط.

توقف کلیه عملیات های نظامی گسترده ائتلاف متجاوز در دریا و خشکی و هوا که به منظور اشغال استان الحدیده انجام می شوند و هدف از آنها بستن آخرین گذرگاه منافذ آبی یمن و ایجاد گرسنگی در میان میلیون ها انسان که برای ادامه زندگی و دسترسی به کمک های بشردوستانه و ابتدایی ترین لوازم زندگی به باز بودن این گذرگاه ها امید بسته اند.

واداشتن دستگاه ها و دفاتر سازمان ملل در یمن به انجام وظایف انسانی خود و پذیرفتن مسئولیت در قبال فاجعه انسانی که بیش از 3 سال و نیم گریبانگیر ملت یمن شده و تا حال نیز ادامه دارد.

واداشتن سازمان ملل به اجرای طرح ابتکاری دولت نجات ملی یمن شامل موافقت با نظارت بر بندر الحدیده و واردات از طریق این بندر همراه با تأمین حقوق کارکنان دولت و تأمین کسری بودجه فعلی همراه با تأمین خدمات و امکانات اولیه و جلوگیری از وخامت هر چه بیشتر اوضاع انسانی.

تأکید بر اهمیت نقش نهادها و سازمان های جامعه مدنی در این مقطع فاجعه بار از تاریخ یمن .

دعوت از سازمان های جامعه مدنی که از ابتدای تجاوز، از وظایف خود در قبال مردم یمن شانه خالی کرده اند به تجدید نظر در مواضع خود و انجام وظایف خود بر اساس تعهدات وجدان انسانی و ملی و اخلاقی.

پربیننده ترین خبرها