اردوغان: دارایی‌های وزرای کشور و دادگستری آمریکا در ترکیه را مسدود می‌کنیم

اردوغان: دارایی‌های وزرای کشور و دادگستری آمریکا در ترکیه را مسدود می‌کنیم
شنبه 13 مرداد 1397 - 16:19

رئیس‌جمهور ترکیه در واکنش به تحریم‌های اخیر وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه وزرای ترکیه اعلام کرد: دارایی‌های وزرای کشور و دادگستری آمریکا در ترکیه را مسدود خواهیم کرد.

العالم _ ترکیه

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه در واکنش به تحریم‌های اخیر وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه «عبدالحمید گل» وزیر دادگستری و «سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه طی سخنانی در پنجمین کنگره شاخه زنان حزب عدالت و توسعه در آنکارا گفت: دارایی‌های وزرای کشور و دادگستری آمریکا در ترکیه را مسدود خواهیم کرد.

اردوغان ادامه داد: اقدام اخیر آمریکا علیه ترکیه به خاطر پرونده آندرو برونسون کشیش آمریکایی گامی است که سزاوار یک شریک راهبردی نیست. مقامات واشنگتن دارایی‌های وزرای کشور و دادگستری ترکیه در آمریکا را به بهانه مداخله آن‌ها در پرونده آندرو برونسون، کشیش و مبلغ مذهبی آمریکایی مسدود کردند. این اقدام منطقی نیست.

وی با هشدار به آمریکا گفت: کسانی که فکر می‌کنند با سخنان تهدیدآمیز و تحریم‌های بی‌ارزش ترکیه را مجبور به عقب‌نشینی کنند، این کشور و این ملت را هیچ نشناخته‌اند. با دستگیری معاون سابق هالک بانک ترکیه که پیش‌تر شش بار به آمریکا رفت‌وآمد داشته است، در تلاش مبادله با ما نباشید.

اردوغان خاطرنشان کرد: ترکیه نمی‌تواند به عنوان ابزار بازیچه سیاست داخلی آمریکا و کشورهای اروپایی مورد استفاده قرار بگیرد. آمریکا نمی‌تواند با تکرار کردن اشتباهات کشورهای اروپایی در مورد ترکیه به موفقیتی دست یابد.

رئیس‌جمهور ترکیه با اشاره به جنایات گروه تروریستی حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در ترکیه تصریح کرد: خیال ملتمان آسوده و وابستگان شهدایمان نیز خرسند باشند؛ در یک هفته 56 تروریست پ.ک.ک را از پای درآوردیم و آن را ادامه خواهیم داد. تاکنون خون هیچ یک از شهدایمان بر روی زمین نمانده است. دیر یا زود حساب گروه‌های قاتل و تروریستی را رسیده‌ایم و پس از این نیز به حسابشان را خواهیم رسید. تقدیس‌کنندگان و حامیان تروریست‌ها هرگز از چنگ دولت ترکیه رها نخواهند شد.

اردوغان در مورد انتخابات محلی سال 2019 ترکیه اعلام کرد: دو هفته دیگر کنگره عادی حزب عدالت و توسعه را برگزار کرده و به این طریق آمادگی لازم برای حضور در رقابت انتخابات محلی را کسب خواهیم کرد. ترکیه با نظام جدید ریاستی، دوره جدیدی را شروع کرده و با این سیستم ترکیه را به سطح تمدن‌های نوین معاصر ارتقا خواهیم داد.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها