شکنجه فعالان حاضر در «کشتی بازگشت» توسط رژیم صهیونیستی و سرقت از آنها

شکنجه فعالان حاضر در «کشتی بازگشت» توسط رژیم صهیونیستی و سرقت از آنها
شنبه 13 مرداد 1397 - 16:57

دو فعال سوئدی حاضر در «کشتی بازگشت» پس از اینکه به کشور خود بازگشتند، اعلام کردند طی چند روز بازداشت در زندان‌های رژیم صهیونیستی مورد شکنجه قرار گرفته‌اند و وسایل آنها نیز به سرقت رفته است.

العالم _ فلسطین اشغالی

دو فعال سوئدی که در «کشتی بازگشت» حاضر بوده‌اند، اعلام کردند پس از بازداشت توسط رژیم صهیونیستی مورد شکنجه قرار گرفته‌اند و وسایل آنها سرقت شده است.

کشتی بازگشت که در اعتراض به محاصره 12 ساله غزه از اروپا به راه افتاده بود، یکشنبه هفته گذشته (هفتم مرداد) در فاصله چند مایلی از نوار غزه توقیف و به بندر «اشدود» منتقل شد.

بر اساس گزارش روزنامه «عربی 21»، این دو فعال سوئدی به نام‌های « دیوانا لفرینی و چارلی اندرسون» پس از اینکه به فرودگاه «استکهلم-آرلاند» رسیدند، تأکید کردند لحظه‌ای که رژیم صهیونیستی کشتی بازگشت را متوقف کرده، در آب‌های بین‌المللی قرار داشته‌اند.

این فعالان سوئدی گفتند نظامیان رژیم صهیونیستی آنها را با خشونت از کشتی پیاده‌ کرده‌اند و مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند. به سر، کمر، گردن و پاها و دست‌های اندرسون ضربه وارد شده و فعال دیگر نیز از ناحیه گردن خونریزی کرده‌ است.

در ادامه این گزارش آمده است فعالان حاضر در کشتی بازگشت، از طبقه بالای این کشتی به طبقه پایین پرت شده‌اند.

دو فعال مذکور اعلام کردند طی چهار روز بازداشت در زندان مورد شکنجه قرار گرفته‌اند و احتمال فوت آنها نیز وجود داشته است. حتی به آنها اجازه خواب داده نمی‌شده است.  

 لفرینی گفته است، مورد شکنجه روانی قرار گرفته و به او اجازه خوردن داروهایش را نمی‌داده‌اند و وضعیت روحی- روانی او واقعا بد بوده است.

اندرسون هم گفت، نظامیان صهیونیستی برخی از وسایل شخصی او از جمله گوشی‌های همراه، کارت‌های اعتباری و ... را دزدیده‌اند.

رژیم صهیونیستی امروز (شنبه) هم یکی دیگر از کشتی‌هایی که در اعتراض به محاصره غزه به سمت این منطقه به راه افتاده بود، توقیف کرد.

پربیننده ترین خبرها