فلاحت پیشه در گفتگو با العالم:

ناتوی عربی موضوع جدیدی نیست/ اماراتی ها تا زمانی که خدشه ای به حوزه شیشه ای اقتصادشان وارد نشود با سعودی ها همراه هستند/ کشورهای نزدیک به عربستان راضی به ایجاد جنگ سرد در خلیج فارس نیستند

ناتوی عربی موضوع جدیدی نیست/ اماراتی ها تا زمانی که خدشه ای به حوزه شیشه ای اقتصادشان وارد نشود با سعودی ها همراه هستند/ کشورهای نزدیک به عربستان راضی به ایجاد جنگ سرد در خلیج فارس نیستند
شنبه 13 مرداد 1397 - 20:49

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اماراتی ها تا زمانی که چالش های نظامی وارد حوزه شیشه ای اقتصادشان نشود با سعودی ها همراه هستند و بعد از ان کنار خواهند کشید.

العالم _ ایران / سیاسی

حشمت الله فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرنگار شبکه العالم درباره ناتوی عربی اظهارداشت: ناتوی عربی موضوع جدیدی نیست و تنها اسم جدیدی است که با شکست مواجه می شود.

وی با بیان اینکه آمریکایی ها همواره سعی می کنند اتهاماتی را علیه ایران  شکل دهند، تصریح کرد: آمریکایی ها زمانی 2+6 را مطرح کردند که همان بحث شورای همکاری خلیج فارس به همراه مصر و اردن بود و بعد بحث مهار دوگانه را مطرح کردند که این ها جدید نیست.

رئیس کمیسیون امنیت ملی تاکید کرد: در زمانی که ایران قدرت امروز را نداشت و اتحادیه شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه عرب متحدتر بودند نتوانستند اتحادیه ای علیه ایران شکل دهند.

وی افزود: همان طور که مشخص است اکنون شورای همکاری خلیج فارس دچار چالش جدی است و قطری ها حداقل برای یک نسل اقدامات سعودی برای از بین بردن قطر را از یاد نمی برند.

فلاحت پیشه بیان داشت: کشورهای نزدیک به سعودی ها همچون کویت هم راضی به ایجاد جنگ سرد در خلیج فارس نیستند.

وی با اشاره به این نکته که ایران کشور قدرتمندی است، تاکید کرد: بسیاری از سیاستمداران و تحلیلگران جنوب خلیج فارس معتقدند اگر وارد فضای جنگ سرد با ایران شوند این کشورهای شورای همکاری هستند که ضرر می کنند زیرا ایران از تجربه و آمادگی بیشتری در این رابطه برخوردار هستند هرچند که در ذیل تبانی پول، نفت و رعب برخی بازیگران عرب این واقعیت مطرح نمی شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی افزود: کشورها نباید مقتضی همسایگی خود را فدای سیاست های افراطی آمریکا کنند اما این واقعیتی است که در عمل در این کشورها شکل گرفته و هیچکدوم از کشورها تلاش عربستان برای نشان دادن ایران به عنوان تهدید را قبول نمی کنند.

فلاحت پیشه خاطرنشان کرد: اماراتی ها تا زمانی که چالش های نظامی وارد حوزه شیشه ای اقتصادشان نشود با سعودی ها همراه هستند و بعد از ان کنار خواهند کشید.

 

پربیننده ترین خبرها