تولید نفت اوپک به 340 هزار بشکه در روز افزایش یافت

تولید نفت اوپک به 340 هزار بشکه در روز افزایش یافت
يکشنبه 14 مرداد 1397 - 09:53

آخرین گزارش ماهیانه پایگاه تحقیقاتی «اس اند پی گلوبال پلاتس» نشان می دهد، تولید نفت اوپک در ماه ژوئیه (تیر-مرداد) 340 هزار بشکه در روز افزایش یافته است.

العالم - اروپا

به گزارش پایگاه خبری اویل پرایس آمریکا، مطابق بررسی های مرکز تحقیقاتی یاد شده که اطلاعات و آمار بازار انرژی را تهیه و منتشر می کند، تولید رکوردوار عربستان و متحدان خلیج فارسی این کشور که در 1.5 سال گذشته بی سابقه بوده، عامل اصلی افزایش تولید سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در ماه گذشته میلادی است. 

بررسی اطلاعات مربوط به حمل و نقل، گزارش های رسمی منتشر شده توسط صنعت نفت کشورها و یافته های تحلیلگران نشان می دهد، ماه گذشته اوپک با احتساب تولید جدید ترین عضو این سازمان -کنگو- به طور متوسط 32 میلیون و 660 هزار بشکه در روز نفت تولید کرده که 340 هزار بشکه از تولید ماه گذشته بیشتر است.

عربستان ماه گذشته به طور متوسط 10 میلیون و 630 هزار بشکه در روز نفت تولید کرد که 240 هزار بشکه از تولید ماه ژوئن (خرداد-تیر) آن بیشتر است. این سطح تولید عربستان از اوت سال 2016 (مرداد-شهریور سال 1395) که تولید این کشور رکورد 10 میلیون و 660 هزار بشکه در روز را ثبت کرده بود، بی سابقه است. 
همچنین متحدان خلیج فارسی عربستان شامل کویت و امارات متحده عربی نیز تولید خود را افزایش داده و به بیشترین سطح از دسامبر 2016(آذر-دی 1395) رسانده اند. 

کویت ماه گذشته 2 میلیون و 780 هزار و امارات 2 میلیون و 970 هزار بشکه در روز نفت تولید کرده اند.

تولید نفت عراق و الجزایر نیز ماه گذشته تا حدودی افزایش پیدا کرده است در حالی که ایران، ونزوئلا و لیبی کاهش تولید را ثبت کرده اند.

تولید نفت کشورمان در ماه میلادی گذشته با اندکی کاهش نسبت به ماه پیش از ان به سه میلیون و 720 هزار بشکه در روز کاهش یافته است.

15 کشور الجزایر، آنگولا، اکوادور، گینه استوایی، گابن، ایران،عراق، کویت، لیبی، نیجریه، قطر، عربستان، امارات متحده عربی، ونزوئلا و کنگو عضو اوپک هستند. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها