کمیسیون اروپا 44 هزار یورو به دانشگاه علامه اختصاص داد

کمیسیون اروپا 44 هزار یورو به دانشگاه علامه اختصاص داد
يکشنبه 14 مرداد 1397 - 11:53

استادان گروه روابط بین الملل دانشکده حقوق وعلوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی برای نخستین بار در کشور موفق به جذب بودجه ای معادل 46 هزار یورو در قالب برنامه ژان مونه از کمیسیون اروپایی شدند.

العالم - ایران 

طرح پژوهشی علیرضا کوهکن، مجیدرضا مومنی و علی آدمی با عنوان «معرفی ساختارهای امنیتی و سیاستگذاری خارجی اتحادیه اروپایی: راهکارهایی برای ایران» از میان 307 پروژه واصله از سراسر جهان، با کسب رتبه 93 از 100 امتیاز موفق به کسب بودجه پشتیبانی علمی برنامه ژان مونه در سال 2018 شد. 

طبق گزارش مدیریت همکاری های علمی بین المللی دانشگاه علامه طباطبایی، این برنامه شامل برگزاری کارگاه های آموزشی در دانشگاه های مختلف کشور به منظور افزایش دانش و آگاهی دانشجویان و پژوهشگران در زمینه آشنایی با ساز و کارهای عملکرد دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپایی خواهد بود.

برنامه ژان مونه پروژه اراسموس کمیسیون اتحادیه اروپا با هدف گسترش آموزش و پژوهش علمی در زمینه مطالعات اتحادیه اروپا ایجاد شده است.

این پروژه برنامه ‌ای برای گسترش آموزش، پژوهش، ورزش و ارتباطات بین ‌المللی است که توسط کمیسیون اروپا در سال 1987 ایجاد شده و امروزه بودجه‌ای 14.7 میلیارد یورویی دارد.

پیشتر نیز گروه مطالعات منطقه‌ای دانشگاه تهران برنده جایزه ژان مونه در ایران شده بود.

ژان مونه(Jean Monnet) اقتصاددان سیاسی و دیپلمات فرانسوی بود. بسیاری او را معمار اصلی اتحادیه اروپا و پدر و موسس اتحادیه اروپا می‌دانند.

او به عنوان رئیس امور عالی انجمن زغال ‌سنگ و فولاد اتحادیه اروپا از عوامل اجرایی اروپا بود و به همین دلیل به عنوان «پدر اروپا» شناخته شده است.

پربیننده ترین خبرها