اردن: موضع ما در قبال آوارگان فلسطینی تغییری نکرده است

اردن: موضع ما در قبال آوارگان فلسطینی تغییری نکرده است
يکشنبه 14 مرداد 1397 - 11:58

سخنگوی دولت اردن به انتشار خبری درباره درخواست آمریکا از اردن برای لغو پناهندگی آوارگان فلسطینی، واکنش نشان داد.

العالم _ اردن

«جمانه غنیمات» وزیر مشاور در امور رسانه و سخنگوی دولت اردن گفت که «موضع اردن در خصوص آوارگان فلسطینی ثابت است و هیچ تغییری نکرده است».

غنیمات تصریح کرد که قضیه آوارگان فلسطینی یکی از مسائل راه‌حل نهایی [برای حل منازعه اسرائیل با فلسطین] است و موضع اردن نیز در این باره روشن است و این قضیه بایستی بر اساس قطعنامه ۱۹۴ سازمان ملل و طرح صلح عربی حل‌وفصل شود.

سخنگوی دولت اردن در مصاحبه با روزنامه «العربی الجدید» همچنین بر موضع ثابت اردن در قبال آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی «آنروا» اشاره کرد و افزود که اردن بر استمرار فعالیت آنروا با استناد به مصوبه مربوط به تأسیس این آژانس تأکید دارد.

وزیر مشاور اردن در امور رسانه همچنین یادآوری کرد که اردن نه تنها بر استمرار ارائه خدمات و حمایت مالی از اردن بلکه بر افزایش حمایت مالی از آنروا تأکید دارد.

این اظهارات غنیمات در واکنش به انتشار خبری در مجله «فارین پالیسی» بود مبنی بر اینکه «جارد کوشنر» داماد و معاون «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا اردن را برای سلب عنوان پناهنده از بیش از دو میلیون فلسطینی، تحت فشار قرار داده است تا به این ترتیب نیازی به حضور آنروا در اردن نباشد.

طبق گزارش این مجله، کوشنر پس از سفر به اردن چندین نامه الکترونیکی به مقامات این کشور ارسال کرده و گفته که آمریکا خواهان تعطیل آنروا در اردن است زیرا ادامه حضور این آژانس بی‌فایده است و هیچ کمکی به روند سازش نمی‌کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها