پامپئو: تحریم‌ها تا زمان تغییر رفتار ایران پابرجا هستند / تحریم مهم‌ترین رکن سیاست آمریکا است

پامپئو: تحریم‌ها تا زمان تغییر رفتار ایران پابرجا هستند /  تحریم مهم‌ترین رکن سیاست آمریکا است
دوشنبه 15 مرداد 1397 - 06:42

وزیر خارجه آمریکا در سخنانی بامداد دوشنبه گفت تحریم‌ها علیه ایران تا زمانی که این کشور تغییر رویه بدهد پا برجا خواهد بود.

العالم - آمریکا

«مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا بامداد دوشنبه، در آستانه اجرایی شدن اولین بسته تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران، به تکرار ادعاها علیه تهران پرداخت. 

وزیر خارجه آمریکا این سخنان را داخل هواپیما، در مسیر بازگشت از سفر آسیایی خود به آمریکا مطرح کرد.  آسوشیتدپرس به نقل از پامپئو نوشت: «تحریم‌های جدید علیه ایران به صورت موشکافانه اجرا شده و تا زمانی که حکومت ایران تغییر رویه بدهد، پابرجا خواهند ماند.»

خبرگزاری فرانسه هم نوشته پامپئو در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا تهران قادر خواهد بود تحریم‌ها را دور بزند گفت: «ایالات متحده قصد دارد تحریم‌ها را اجرا کند.»

ترامپ، ۱۸ اردیبهشت‌ماه به طور یکجانبه با نقض تعهدات آمریکا ذیل توافق هسته‌ای برجام کشورش را از این توافق خارج و فرمانی را برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران در دوره‌های ۹۰ و ۱۸۰ روز امضا کرد. تاریخ اجرایی شدن اولین بسته این تحریم‌ها ۶ آگوست (۱۵ مردادماه) اعلام شده است. 

یک مقام وزارت خزانه‌داری آمریکا به شرط عدم افشای نام به خبرگزاری رویترز گفت این تحریم‌ها از ساعت ۱۲:۰۱ بامداد سه‌شنبه به وقت منطقه زمانی شرقی (برابر با ۰۸:۳۱ صبح سه‌شنبه ۱۶ مردادماه) اجرایی خواهند شد. 

پامپئو تحریم‌هایی که از روز دوشنبه مجدداً اعمال می‌شوند را «یکی از ستون‌های مهم سیاست آمریکا در قبال ایران» توصیف کرد. او گفت کاخ سفید در بیانیه‌ای روز دوشنبه بازگشت تحریم‌ها علیه ایران را تشریح خواهد کرد. 

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا همچنین درباره اعلام آمادگی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا برای «گفت‌وگوی بدون پیش‌شرط» با ایران هم گفت دولت ترامپ  برای پیشبرد امور با ایران آمادگی دارد «اما این کار مستلزم تغییرات شگرف از سوی حکومت ایران است.»

پامپئو با بیان ادعاهای همیشگی، مسئولان در ایران را «بازیگران بد» توصیف کرد و گفت ترامپ مصمم است آنها را وادار کند که «مانند کشورهای نرمال رفتار کنند.»

به نوشته خبرگزاری فرانسه پامپئو گفته هدف از اعمال فشار بر ایران «مقابله با فعالیت‌های مخرب» این کشور است.

وزیر خارجه آمریکا از اغتشاشات پراکنده در برخی شهرهای ایران هم حمایت و ادعا کرد: «مردم ایران، ناخشنودند، نه از آمریکایی‌ها بلکه از مسئولان خودشان.»

پامپئو در ادامه این ادعاها گفت: «مسئله فقط به نارضایتی ایرانی‌ها از حکومت خودشان مربوط می‌شود و رئیس‌جمهور به صراحت گفته است ما می‌خواهیم مردم ایران، صدایی رسا در اینکه می‌خواهند مسئولانشان چه کسانی باشند، داشته باشند.»

ژست حمایت پامپئو از مردم ایران در حالی است که دولت «دونالد ترامپ» از زمان ورود به کاخ سفید به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا ضدایرانی‌‌ترین  سیاست‌ها علیه ملت ایران را دستور کار قرار داده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها