کارشناسان کهنه‌کار اطلاعاتی آمریکایی:

اسناد نتانیاهو درباره ایران، جعلی است و نباید مبنای تصمیم‌گیری باشد

اسناد نتانیاهو درباره ایران، جعلی است و نباید مبنای تصمیم‌گیری باشد
دوشنبه 15 مرداد 1397 - 13:29

نزدیک به ۲۰ تن از شخصیت‌های اطلاعاتی در آمریکا به «دونالد ترامپ» درباره توسل به اطلاعاتی رژیم صهیونیستی درباره ایران هشدار دادند و این اسناد را «جعلی» خواندند.

العالم - آمریکا

۱۹ تن از مقام‌های سابق وزارت خارجه، سازمان اطلاعات مرکزی و آژانس امنیت ملی در آمریکا در یادداشتی خطاب به «دونالد ترامپ» نوشتند تل‌آویو در تلاش است تا با استفاده از اطلاعات جعلی، واشنگتن را به سمت تقابل با ایران سوق دهد.

آنها یادداشتشان را در «کنسرتیوم نیوز» با اشاره به اسناد ادعایی دولت «جورج بوش» پسر درباره وجود سلاح‌های کشتار جمعی در عراق آغاز کردند و هشدار دادند که اسناد ادعایی رژیم صهیونیستی درباره برنامه هسته‌ای ایران هم شبیه به اسناد ادعایی قبلی درباره عراق است.

«متخصصان اطلاعاتی کهنه‌کار» در این یادداشت به ترامپ هشدار دادند که «بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل درباره ایران، در حال بازی دادن شما است».

این متخصصان آمریکایی به «نمایش تبلیغاتی» اوایل اردیبهشت ماه نتانیاهو در نشان دادن اسناد ادعایی درباره برنامه هسته‌ای ایران اشاره کرده و نوشته‌اند: «نخست‌وزیر اسرائیل داشت از درون اسنادی که ثابت شده جعلی‌اند، اطلاعات بازیافت می‌کرد».

آنها در بخش دیگری از این یادداشت به ترامپ تصریح کردند: «اگر شما معتقدید مدارک موثقی وجود دارد که نشان می‌دهد ایران یک برنامه فعال تسلیحاتی محرمانه دارد، به اعتقاد ما شما فریب خورده‌اید. اگر تصمیماتتان را بر اساس "اطلاعات گمراه‌کننده" درباره ایران بگیرید، نتیجه اجتناب‌ناپذیر آن بسیار بدتر از افتضاح به بار آمده توسط بوش/ چنی در عراق خواهد بود».

«ویلیام بینی» مدیر فنی اسبق آژانس امنیت ملی آمریکا در امور تحلیل ژئوپلیتیک و نظامی، «ریچارد بلک» سناتور ایالتی در ویرجینا، «مارشال کارتر تریپ» افسر بازنشسته وزارت خارجه و مسئول بخش اطلاعات و تحقیق، «کاتلین کریسنیسون» تحلیلگر ارشد و بازنشسته سیا در امور غرب آسیا، «فیلیپ جرالدی»، افسر بازنشسته عملیاتی سیا، «لری جانسون» عضو اسبق سیا و مقام پیشین مقابله با تروریسم در وزارت خارجه آمریکا از جمله امضاکنندگان این نامه هستند.

پربیننده ترین خبرها